MCSEUbuntuWindows Secretsلینوکسمایکروسافت

Windows Subsystem for Linux – استفاده از لینوکس در ویندوز

یکی از تازه ترین نوآوری های مایکروسافت در حدود یک سال اخیر ، ویزگی Windows Subsystem for Linux است که به شما اجازه می دهد از امکانات لینوکس بدون نیاز به نصب آن در داخل ویندوز بهره مند شوید. این ویژگی بسیار سودمند است. برای مثال تصور کنید که تمام کارهایی که با توزیع قدرتمند Kali Linux قابل انجام است را بتوانید در داخل ویندوز انجام دهید. البته فعال کردن این گزینه به هیچ عنوان پیچیده نیست و تنها نیاز به اجرای یک دستور Power Shell و یک بار راه اندازی مجدد سیستم است.

نصب Windows Subsystem for Linux

به این منظور کافی ست که PowerShell را با بالاترین حد دسترسی اجرا نمایید.

سپس دستور زیر را در آن اجرا کنید :

Enable-WindowsOptionalFeature -Online -FeatureName Microsoft-Windows-Subsystem-Linux

پس از این که پیغامی مبنی بر راه اندازی مجدد سیستم نمایش داده شد ، سیستم را Restart نمایید.

اکنون شما می توانید هر کدام از Distro های محبوب Linux را که مایل باشید از طریق Windows Store دانلود و نصب نمایید. البته دقت کنید که به این منظور می بایست Build ویندوز شما بالاتر از ۱۶۲۱۵ باشد.

عبارت Linux on Windows  را در Windows Store جست و جو نمایید.

استفاده از لینوکس در ویندوز

همان طور که در تصویر مشاهده می شود توزیع های لینوکس Ubuntu ، OpenSUSE ، SLES ، Kali Linux و Debian GNU/Linux جهت استفاده موجود هستند. توزیع مورد نظر را انتخاب کنید.

کافی ست بر روی دکمه Get کلیک نمایید.

باید بدانید که Initialization یا آماده سازی هر کدام از این توزیع ها بعد از نصب مراحل خاص خود را دارد که در سایت آن ها نوشته شده است.

به زودی مقاله ای درباره مراحل آماده سازی توزیع کالی در تک تیک منتشر خواهد شد. بنابراین ما را در شبکه های اجتماعی دنبال نمایید.

 

۳ ۱ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا