AsteriskElastixتلفن تحت شبکه

Call Forward در Elastix از طریق ویژگی Dial

در نرم افزار مرکز تلفنی Elastix این قابلیت وجود دارد که تماس های یک داخلی یا Extension مشخص بر روی Extension دیگری دریافت گردند. این ویژگی کاربردهای زیادی دارد. برای مثال ممکن است مایل باشید که در زمان مرخصی یکی از کارمندان ، تماس های او به داخلی همکار جایگزین او ارسال شود. برای پیاده سازی این سناریو راه کارهای زیادی وجود دارد. برای مثال ، بر روی برخی از دستگاه های تلفن ، شما می توانید Divert تماس ها را فعال نمایید.

اما مشکل دایورت از روی تلفن این است که با تعویض دستگاه تلفن یا Reset شدن تنظیمات آن ، تماس ها به حالت قبل بر می گردند. همچنین تاخیر و ترافیک این حالت بیش تر است.

در این آموزش ما از طریق تغییر در فیلد Dial که در تنظیمات داخلی های Elastix وجود دارد ، به راحتی این قابلیت را فعال خواهیم کرد.

فیلد Dial در تنظیمات Extension

ابتدا به Elastix لاگین شوید.

از منوی سمت چپ PBX و سپس PBX Configuration را برگزینید.

Call Forward

دوباره بر روی Extensions کلیک کنید و داخلی مورد نظرتان که می خواهید تماس های آن به داخلی دیگری Forward شوند را انتخاب نمایید.

برای مثال ما در این آموزش داخلی ۲۰۰ را انتخاب کردیم و قصد داریم تماس های آن را به داخلی ۲۰۱ ارجاع دهیم. بنابراین در فیلد Dial چنین می نویسیم :

SIP/201

حال در انتهای صفحه بر روی Submit و سپس Apply Config کلیک کنید. از این پس هیچ تماسی به Extension شماره ۲۰۰ ارسال نخواهد شد و کلیه تماس ها تنها بر روی داخلی ۲۰۱ قابل دریافت خواهند بود.

۲ ۱ رای دادن
رای دادن به مقاله
گزارش وبینار فارسی Issabel

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین نظرات با تعداد رای بالا
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
ناشناس
ناشناس
1 سال پیش

Thank you very much

دکمه بازگشت به بالا