AsteriskElastixتلفن تحت شبکه

نصب ماژول ها در Elastix

یکی از ویژگی های بسیار خوب نرم افزار مرکز تلفنی Elastix و PBX های مشابه و هم خانواده آن ، امکان پشتیبانی از ماژول های مختلف جهت سفارشی سازی و راهبری آسان تر است. از جمله Module های پرکاربرد که شرکت های ایرانی زیادی نیز اقدام به کدنویسی آن ها نموده اند می توان به ماژول های صدور قبض فارسی اشاره کرد. در این آموزش طریقه نصب ماژول را به طور کلی جهت استفاده در Elastix آموزش خواهیم داد.

Module ای که برای مثال در نظر گرفته شده است ماژول Custom Context است که یکی از سودمند ترین ماژول های نوشته شده برای الستیکس تا به حال می باشد.

نصب Module ها در Elastix

قبل از نصب ماژول لازم است که فایل gzip حاوی آن را در اختیار داشته باشید.

ماژول ها در نرم افزارهای آی پی تلفنی بر پایه ی FreePBX معمولا از طریق پنل خودِ فری پی بی اکس نصب می شوند. از این رو وارد پنل FreePBX شوید.

از منوی Admin گزینه Module Admin  را برگزینید.

بر روی دکمه Upload Modules کلیک نمایید.

با استفاده از دکمه Choose File مسیر فایل gzip را در در سیستم خودتان مشخص و بر روی Upload کلیک کنید.

Install Module in Elastix 3

پس از مشاهده پیغام بارگزاری موفقیت آمیز بر روی Local Module Administration کلیک نمایید.

صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید و در قسمت Third Party Addon ماژول های Third Party را مشاهده خواهید کرد که Custom Contexts یا هر ماژول دیگری که Upload  کرده باشید در اینجا نمایش داده خواهد شد.

بر روی نام Module کلیک و Install را انتخاب نمایید.

قابلیت Follow Me در Elastix و Issabel

دکمه Process را کلیک کنید.

لیست تغییراتی که در Module Administration انجام داده اید را جهت تایید به شما نمایش خواهد داد. پس از مرور آن ها بر روی Confirm کلیک نمایید.

در پایان پیغام نصب موفقیت آمیز به نمایش در خواهد آمد. بر روی Return کلیک کنید.

همان طور که مشاهده می نمایید ، فیلد Custom Context در قسمت تنظیمات Extensions به شما نمایش داده می شود.

در صورتی که این آموزش برای شما مفید است ، لطفا آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

 

۴ ۱ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
3 کامنت
جدیدترین
قدیمی ترین نظرات با تعداد رای بالا
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
ناشناس
ناشناس
3 سال پیش

خیلی ممنون از راهنماییتون 🙂 ۲ تا سوال داشتم ممنون میشم راهنمایی کنین: ۱- من یه api دارم میخوام هر وقت یه نفر زنگ میزنه بره از اونجا (test.php) بخونه بیاد بگه! یعنی مثلا ۰۹۱۲۳۴۵۶۷۸۹ اگه زنگ زد بره از site.com/test.php بخونه و بیاد مثلا بگه: Amir و وقتی ۰۹۱۲۳۴۵۶۷۸۸ زنگ میزنه مثلا بشه Ali و…. این چیزی که الان وجود داره از توی MySQL هستش و داره کار میکنه اما وقتی میخوام از HTTP/HTTPS استفاده کنم فقط شماره رو نشون میده و خبری از نام نیست! (منظورم قسمت CallerID Lookup Source هستش) ۲- من میخوام تو سایتی که دارم… بیشتر»

ناشناس
ناشناس
3 سال پیش

لیست ماژولها رو از کجا میشه دید و دانلود کرد؟ البته من واسه ایزابل میخوام! میخوام ماژول ari رو به ورژن ۱۱ استریسک (ایزابل ۴) اضافه کنم! اطلاع دارید چجوری میشه اینکارو کرد؟

دکمه بازگشت به بالا