vcenterVMWareمجازی سازی

VMware Service Platform Controller یا PSC چیست؟

مدل های نصب وی سنتر

VMware Platform Services Controller یا PSC یک سرویس در vSphere 6 به بعد است که وظیفه مدیریت کارکردهای امنیت زیرساخت را بر عهده دارد. منظور از کارکردهای امنیت زیرساخت یا Infrastructure Security Functions بخش هایی مانند vCenter Single Sign-On ، Licensing ، مدیریت Certificate ها یا Certificate Management و Server Reservation است.

توضیحات ویدیویی و به زبان فارسی در مورد PSC و انتخاب مدل پیاده سازی در هنگام نصب vCenter نسخه ۷ در یوتیوب : https://youtu.be/TWaOItpeH30

در واقع این PSC است که باعث می شود VMware Administrators ها بتوانند از یک کنسول مرکزی و تنها با استفاده از یک Appliance یا ماشین مجازی ویندوزی به مدیریت سرویس های زیرساخت مجازی بپردازند.
VMware Platform Services Controller همچنین یک سرویس توزیع شده است که قادر به Replicate یا تکرار اطلاعاتی نظیر License ها ، Permission ها و Role ها ، میان سایر PSC ها می باشد.

سازگاری با Local Load Balancing

در حال حاضر حداکثر تعداد PSC که می تواند در یک vSphere Domain وجود داشته باشد ، ۸ عدد تعیین شده است. همچنین High-Availability جهت Platform Services Controller از طریق تکنولوژی های Local Load Balancing نظیر HA و FT قابل تامین است.

دسترسی به فهرست و لینک های دوره ویدیویی کامل و رایگان مقدمات مجازی سازی از صفر تا صد: کلیک کنید!

کامپوننت های PSC

در vSphere 6 کامپوننت های زیر بر روی PSC نصب می شوند.

VMware Appliance Management Service (only in appliance-based PSC)

VMware License Service

VMware Component Manager

VMware Identity Management Service

VMware HTTP Reverse Proxy

VMware Service Control Agent

VMware Security Token Service

ساخت Standard Switch

VMware Common Logging Service

VMware Syslog Health Service

VMware Authentication Framework

VMware Certificate Service

VMware Directory Service

معماری PSC

بهتر است بدانیم که PSC همان جزئی است که شرکت VMware در کنفرانس VMWorld 2014 در شهر سان فرانسیسکو از آن با عنوان Infrastructure Controller برای معرفی تغییرات vSphere 6 که یک سال بعد عرضه شد ، نام برد.
شرکت VMware پیشنهاد می کند که در محیط های کوچک که کم تر از ۸ وی سنتر داشته باشید ، PSC را بر روی vCenter نصب نمایید. در غیر این صورت برای PSC یک سرور جدا در نظر گرفته و vCenter ها را به آن متصل نمایید.
معماری PSC در مجازی سازیبه روش نصب vCenter به همراه PSC بر روی یک سرور در اصطلاح Embedded Platform Services Controller می گویند. پیش از این در مقاله نصب VCSA نسخه ۶.۵ این روش را توضیح داده بودیم. روش نصب به صورت جدا از vCenter نیز External Platform Services Controller نام دارد.
دسترسی به فهرست و لینک های دوره ویدیویی کامل و رایگان مقدمات مجازی سازی از صفر تا صد: کلیک کنید!

۴ ۴ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
3 کامنت
جدیدترین
قدیمی ترین نظرات با تعداد رای بالا
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
سامان سلامت
سامان سلامت
4 سال پیش

بهترین!

abtin
abtin
در پاسخ به  نوید داریا
1 سال پیش

درود لطفا ادامه بدید بصورت ویدیویی

دکمه بازگشت به بالا