HPStorageتکنولوژی

تنظیمات پیشرفته CPG در SSMC

در مقاله های قبلی وب سایت تک تیک درباره مفاهیم پایه استوریج های ۳PAR صحبت شد. همچنین در قسمت قبل توضیح دادیم که چطور می توان با استفاده از SSMC یک CPG ساده را ایجاد نماییم. اگر به خاطر داشته باشید در زمان ایجاد یک CPG چک باکسی با عنوان Advanced Options وجود داشت. این چک باکس را در تصویر زیر مشاهده می نمایید.

در این آموزش درباره ویژگی هایی که در این قسمت قابل پیکربندی هستند صحبت خواهیم کرد.

اگر شما گزینه Advanced Options را فعال نمایید ، فیلدهای جدیدی را مطابق تصویر زیر مشاهده خواهید کرد.

Advanced Options of CPG 2

Set Size

Set Size تعیین کننده این موضوع است که در یک مجموعه از RAID به ازای هر درایو دیتا ، چه تعداد درایو Parity وجود خواهد داشت. برای مثال اگر Set Size برابر ۶+۲ باشد به این معنا است که در یک مجموعه هشت درایوی ، دو عدد از دیسک ها به Parity و باقی به Data اختصاص خواهند یافت.

Availability

همان طور که در مقاله “مقدمه ای بر مفاهیم سیستم های ذخیره سازی ۳PAR – بخش چهارم” گفته شد ، Availability یا دسترسی پذیری در CPG دارای سه سطح Magazine ، Port و Cage است. این گزینه از فیلد Availability قابل تنظیم است. برای مثال اگر آن را برابر Port قرار دهید ، محافظت جهت Backend Port Failure برقرار خواهد شد. Magazine جهت Drive Magazine Failure و سطح دسترسی پذیری Cage به منظور Disk Shelf Failure می باشد.

Growth Increment

ضریب افزایش فضای اشغال شده توسط CPG ها در این قسمت تعیین می گردد.

همه چیز درباره Data Replication

Growth Limit

با فعال کردن این گزینه می توانید مشخص نمایید که هر CPG حداکثر چه فضایی را بتواند اشغال کند. توصیه شده است که تا جای ممکن از این گزینه استفاده نشود ، چون بر اساس تجربه Troubleshooting را با مشکل مواجه می سازد. همچنین ، در صورتی که به فضای CPG به این مقدار برسد ، وظیفه ذخیره سازی متوقف می گردد و کل سیستم با مشکل مواجه خواهد شد.

Growth Warning

در مقام مقایسه گزینه بدون ریسکی نسبت به Growth Limit می باشد. با فعال کردن این مقدار زمانی که فضای اشغال شده توسط Common Provision Groups به آن برسد ، سیستم پیغامی را برای آگاهی کاربر ارسال می نماید.

در مقاله های آینده از این سری Virtual Volumes و Vluns را دقیق تر بررسی خواهیم نمود.

 

 

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا