وب

همه چیز درباره ویژگی های تازه وردپرس ۴.۹

امروز صبح ( ۲۷ آبان ۱۳۹۶ ) نسخه ۴.۹ وردپرس منتشر شد. این دومین و آخرین به روزرسانی عمده WordPress در سال ۲۰۱۷ است. تک تیک در این مقاله برخی از ویژگی های اضافه شده به این نسخه را مرور می کند.

نکته : تک تیک به شما توصیه می کند ، همیشه ، قبل از به روزرسانی وب سایت خود به نسخه های جدیدتر وردپرس از نسخه قبلی پشتیبان تهیه نمایید و سپس Update را انجام دهید. این توصیه به این دلیل است که برخی از بروزرسانی ها با تنظیمات اختصاصی شما ، افزونه های اصلی و مهم یا قالب WordPress ای که از آن بهره می برید ، سازگاری ندارند و وب سایت تان را با مشکل مواجه می سازند.

امکانات جدید در Customizer یا بخش سفارشی سازی

WordPress 4.9 در این نسخه ، امکان تغییر و سفارشی سازی قالب های مختلف و مشاهده تمام Theme های نصب شده را در این قسمت نیز گنجانده است. به این صورت شما می توانید دسترسی سریع تری به آن ها داشته باشید. همچنین امکان مشاهده Live Preview یا نمایش زنده در پنل Customizer یا آن طور که در ویرایش های فارسی وردپرس ترجمه شده است ، سفارشی سازی فراهم شده است.

امکان جست و جو و نصب Theme های جدید نیز از این قسمت وجود دارد.

زمان بندی یا Scheduler در بخش سفارشی سازی

اکنون شما می توانید تمامی تغییراتی را که از بخش Customizer ( در تمام منوی های آن ) اعمال می نمایید ، را زمان بندی یا به صورت پیش نویس ( Draft ) کنید. این قابلیت دقیقا مانند  Post Revisions است که پیش از این جهت مدیریت انتشار نوشته ها در وردپرس وجود داشت.

قسمت جالب تر این بخش ایجاد یک لینک اختصاصی برای مشاهده تغییراتی که هنوز منتشر نشده اند است. از طریق این لینک شما می توانید تغییراتی را که هنوز در نسخه اصلی وب سایت اعمال نگردیده اند ، به کاربرانی که دسترسی Customizer را ندارند ، نمایش دهید. کافی ست که لینک ایجاد شده را برای آن ها ارسال نمایید تا بدون نیاز به لاگین ، آن صفحه را مشاهده نمایند.

وردپرس 4.9

ابزارک یا Widget  گالری

وردپرس ۴.۸ ابزارک های رسانه ای مانند Video ، محتوای متنی پیشرفته ، صدا و تصویر را معرفی کرد. حال در WordPress نسخه ۴.۹ ابزارک یا Widget گالری نیز به این لیست اضافه شده است. این ابزارک ، امکان افزودن گالری های ساده وردپرسی را بدون استفاده از هیچ Plugin اضافه ای به بخش های سازگار با ابزارکِ وب سایت شما فراهم می آورد.

بهبود ابزارک متن یا Rich Text

ابزارک متن داخلی وردپرس در نسخه های قبل فاقد دکمه Add Media بود و برای اینکه تصویری را در متن خود درج نمایید بایستی از کدهای HTML بهره می بردید. اما در این نسخه شما می توانید با استفاده از دکمه افزودن به گالری ( در ویرایش های انگلیسی زبان : Add Media ) تصاویر خود را در متن هایی که توسط ابزارک Rich Text یا متن  ایجاد شده اند ، درج نمایید.

از دیگر بهبودهای این ابزارک می توان به پشتیبانی از oEmbed و Shortcode در آن اشاره کرد.

سایر به روز رسانی های وردپرس ۴.۹

وردپرس در این نسخه تازه تغییرات مناسبی مانند بهبود محیط های ویرایش کد ( custom CSS ) از جمله Syntax Highlighting که به خوانایی کد کمک شایانی می کند ، سیستم پیشنهاد کد و تکمیل کننده خودکار را ارئه داده است.

همچنین کاربران در این نسخه جهت تغییر آدرس ایمیل خود نیازمند تایید مدیر سیستم خواهند بود. این تغییر امنیتی با توجه به تیکت ۱۶۴۷۰ ایجاد شده است.

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا