وب

رفع خطای Maintenance در وردپرس

به روزرسانی پیوسته از چالش های مهم دنیای وب است. گذشته از اینکه بررسی تاثیر به روزرسانی ها بر روی وب سایت از وظایف مهم مدیران قبل از اعمال به روزرسانی ها است ، بعضی از مشکلات هستند که در روند به Upgrade به وجود می آیند و ارتباطی با تاثیر آن به روز رسانی خاص بر اکوسیستم وب سایت شما ندارند. برای مثال در زمان Update افرونه های وردپرس بسیار پیش می آید که وب سایت شما در وضعیت Maintenance باقی بماند و دسترسی به صفحه به محیط Backend و Frontend از بین برود. در این مقاله به شما خواهیم گفت که در صورت بروز چنین ایرادی چگونه می توانیم آن را بر طرف نماییم.

پیغام خطا :

Briefly unavailable for scheduled maintenance. Check back in a minute.

البته این پیغام در حالت عادی نشان دهنده خطا نیست. بلکه یک اعلان است که به ما می گوید ، وب سایت در حال به روز رسانی است و وارد حالت Maintenance شده است. مشکل از جایی پیدا می شود که بنا به دلایلی پروسه به روزرسانی با مشکل مواجه شود و وب سایت در این وضعیت باقی بماند.

می دانیم که برای نصب یا به روزرسانی افزونه ها نیاز است افزونه بر روی هاست دانلود شود ، از حالت فشرده خارج می شود و فایل ها نصب می شوند. در تمام طول این فرایند اگر بازدید کننده ها از وب سایت شما بازدید نمایند با همین پیغام رو به رو خواهند شد.

اگر در زمان به روزرسانی Plugin به هر دلیلی و در زمان Download ، Extract و نصب فایل فرآیند با ایرادی رو به رو شود ، پیغام یاد  شده بر روی وب سایت شما باقی می ماند و دسترسی به پنل مدیریت و صفحه های سایت از بین خواهد رفت.

همه چیز درباره ویژگی های تازه وردپرس ۴.۹

علت بروز چنین ایرادی به آیتم های بسیاری بستگی دارد. برای مثال ممکن است زمان پاسخ دهی هاست کند باشد. یا این که وب سایت شما با مشکلات کمبود حافظه درگیر باشد.

علت هر چه که باشد ، باید بدانید که در واقع در زمان نصب تمام Plugin ها فایلی به نام .Maintenance در دایرکتوری اصلی وب سایت وردپرس شما ایجاد می شود. برای اینکه دسترسی وب سایت خود را در زمان بروز این ایراد بازگردانید کافی ست که به هاستینگ خود متصل شوید و از طریق کنترل پنل هاستینگ ( Direct Admin یا cPanel ) یا با استفاده از FTP و نرم  افزارهایی مانند FileZilla ، فایل یاد شده را حذف نمایید.

حذف فایل Maintenance در وردپرس

اکنون با Refresh صفحه وب سایت ورد پرسی تان بدون هیچ مشکلی و به سرعت به حالت Normal بر می گردد.

دقت داشته باشید که منظور از Root Directory همان فولدر Public_HTML است. که برای مثال اگر آدرس دامنه شما Example.com باشد ، فولدر Public_HTML این دامنه در دایرکتوری Example.com قرار خواهد داشت.

 

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا