Hyper-V

آموزش دیسک Differencing در Hyper-V 

یکی از فرمت های دیسک پر کاربرد که به نوعی میتوان به عنوان Template از آن استفاده نمود برای درک بهتر این نوع از دیسک بهتر است با مثالی این نوع از دیسک را شرح دهیم.
حتما برای شما هم پیش آمده که ماشین مجازی نصب نموده اید و نیاز دارید از این نوع ماشین مجازی چندین نسخه داشته باشید. یک راه حل این است که هر ماشین مجازی را به صورت تک تک نصب کنیم که پروسه ای زمان بر می باشد. اما مجازی سازی کار را برای ما آسان کرده است . بله استفاده از Differencing در این روش شما یک ماشین مجازی را با تمام نرم افزارهای مورد نیاز نصب می کنید و سپس به سراغ Differencing می روید.
بعد از نصب ماشین مجازی، بر روی ماشین مجازی کلیک راست کرده و آن را delete می کنیم . توجه کنید که پاک کردن ماشین به معنای حذف کامل نمی باشد. فقط فایل Xml آن پاک میشود و فایل VHD آن هنوز بر روی دیسک موجود می باشد. 

Differencing

 

فرض کنید می خواهید ۲ ماشین مجازی را ایجاد کنید و زمان برای شما از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. حالا به سراغ ایجاد یک دیسک جدید رفته و بعد از انتخاب VHD یا VHDX در مرحله بعد باید نوع دیسک را بر روی حالت Differencing را انتخاب می کنیم. Differencing

در مرحله Specify Name and Location یک نام برای دیسک جدید وارد کنید.
در مرحله Configure Disk باید مسیر Parent دیسک بالا را مشخص کنید که در واقع همان دیسک ماشین مجازی میباشد که از قبل نصب کرده اید و اکنون به عنوان دیسک اصلی یا Parent استفاده می شود. 

۱-Server به عنوان Child دیسک در نظر گرفته می شود. و هر تغییراتی که صورت بگیرد در فایل vhdx.1-Server ذخیره می شود. همین روند را برای دو ماشین مجازی دیگر ۲-Server و انجام می دهیم . 

نصب VHDK میکروتیک در Hyper-V

Differencing

بعد از انجام مراحل بالا شما باید که ۳ دیسک داشته باشید که دیسک اول Disk-Parent به عنوان دیسک اصلی یا Parent و دیسک های ۱-Server و ۲-Server به عنوان دیسک های diffrencing ایجاد می شود. توجه داشته باشید  که در دیسک Parent، سیستم عامل دلخواه شما نصب شده است و سپس تمامی تغییرات در دیسک های ۱-server و ۲-server نوشته می شود. 

Differencing

حالا باید به سراغ ایجاد ماشین مجازی می رویم. 

Differencing

در مرحله Connect Virtual Hard Disk گزینه دوم را انتخاب کنید. و بر روی Browse کلیک کنید. و حالا باید دیسک Differencig که از قبل ایجاد کرده اید را انتخاب کنید. 

Differencing

این مراحل را برای هر ۲ ماشین مجازی انجام می دهیم و در هر مرحله دیسک متناسب با ماشین مجازی را به آن اختصاص می دهیم . کار تمام است شما اکنون ۲ ماشین مجازی خواهید داشت . از مزایای این نوع دیسک می توان به کاهش فضای ذخیره سازی و سهولت back Roll کردن اشاره نمود. 

Differencing


برای مشاهده سرفصل های آموزشی Hyper-V به این لینک مراجعه کنید.
۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین نظرات با تعداد رای بالا
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
ناشناس
ناشناس
2 سال پیش

دمت گرم
خیلی خوب متوجه شدم داداش

دکمه بازگشت به بالا