Hyper-V

اتصال Hyper-V Server به کنسول گرافیکی Hyper-V

در مقاله قبلی نحوه نصب Hyper-V Server را به صورت ویدیویی آموزش دادیم، سپس در مقاله بعد پیکربندی کامل سرور Hyper-V Serer را آموزش دادیم.
اما در این مقاله می خواهیم Hyper-V Server را به کنسول گرافیکی Hyper-V متصل کنیم.

فعال سازی Remote Management

در قدم اول شما باید Remote Management را در کنسول Hyper-V فعال کنیم برای انجام اینکار بعد متصل به کنسول عدد ۴ را انتخاب کنید سپس از شما سوال می کند که می خواهید فعال کنید یا غیر فعال شما عدد ۱ را انتخاب کنید تا فعال شود.

Configure-Remote-Manager-HyperV-Server

نصب کنسول Hyper-V

در قدم دوم شما باید کنسول Hyper-V را نصب کنید، در مقالات قبلی نحوه نصب Hyper-V در ویندوز سرور و ویندوز ۱۰ آموزش داده شده است. اما در اینجا ما فقط می خواهیم کنسول آن را فعال کنیم و نمی خواهیم Hypervisor مربوط به Hyper-V را فعال کنید.

وارد Control Panel گزینه Programs and Features را انتخاب کنید.

install-HyperVاز ستون کناری گزینه Turn Windows Features on off را انتخاب کنید در پنجره باز شده فقط تیک گزینه Hyper-V GUI Management Tools را انتخاب کنید تا نصب شود.

install-HyperV

نحوه اتصال به سرور Hyper-V

کنسول Hyper-V Manager را اجرا کنید و بر روی Hyper-V Manager کلیک راست و گزینه Connect to server را انتخاب کنید.
این کار هنگامی که طرفین عضو یک دامین هستند خیلی راحت هست و کلاینت به راحتی از طریق جستجو در AD می تواند سرور مورد نظر را از طریق پروتکل Kerberos توسط DC احراز هویت شود.

connect-HyperVدر صورتی که با خطا مواجه شدید دستور زیر را در سرور Hyper-V وارد کنید.

Netsh advfirewall set allprofiles state off

در پنجره باز شده گزینه Another Computer را فعال کنید، سپس نام و یا آدرس IP سرور Hyper-V را وارد کنید.
در صورتی که بخواهید با اکانت کاربر خاصی لاگین کنید تیک گزینه Connect as another user را فعال و گزینه Set User را انتخاب کنید و نام کاربری و رمز عبور کاربر مورد را وارد کنید. مثلا اگر بخواهید با لوکال ادمین لاگین کنید این گزینه بدرد می خورد.
در اینجا چون من از قبل Hyper-V سرور عضو دامین کردم و سیستم خودم هم عضو دامین می باشد و با اکانت ادمین هم به سیستم خودم لاگین کردم نیازی به وارد کردن نام کاربری و رمز عبور نمی باشد.

آموزش Backup اتوماتیک از ماشین های مجازی Hyper-V

connect-HyperV

پس از کلیک بر روی OK اتصال به سرور انجام می شود. حالا به صورت کامل می توانید مدیریتی بر روی Hyper-V داشته باشید.console-HyperV


برای مشاهده سرفصل های آموزشی Hyper-V به این لینک مراجعه کنید.
۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین نظرات با تعداد رای بالا
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
سید مسعود
سید مسعود
4 سال پیش

باسلام

بنده ویندوز ۱۰ دارم که hyper v رو روش فعال کردم…نیاز دارم تا gpu رو به منابع hyper-V اضافه کنم….باید چیکار کنم..توی این مطلب ننوشتین چطور باید remote mangment رو فعال کنم…..
ممنون میشم راهنامیی بفرمایید

دکمه بازگشت به بالا