Hyper-Vمایکروسافتمجازی سازی

تفاوت ماشین های مجازی Generation 1 و Generation 2 در Hyper-V

یکی از پرسش هایی که در زمان ایجاد ماشین مجازی مبتنی بر Hyper-V مطرح می شود ، این است که آیا ماشین مجازی بایستی از نوع Generation 1 باشد یا ما نیاز به ویژگی های یک ماشین مجازی نسل دوم داریم؟ اگر چه پیش از این همکار عزیزم علی کارآگاه در راهنمای ایجاد ماشین های مجازی مختصرا به این موضوع پرداخته است ، اما در این مقاله کمی مفصل تر آن را بررسی خواهیم کرد.

سیستم عامل هایی که در هر نسل ماشین های مجازی مبتنی بر Hyper-V پشتیبانی می شوند

اولین موضوعی که در زمان انتخاب نسل ۱ یا ۲ ( Generation 1 and 2 ) مطرح می شود این است که قصد استفاده از چه سیستم عاملی را در ماشین مجازی تان دارید؟ یا در واقع Guest Oprating System شما چیست؟ همچنین می دانید که ما Boot Method های گوناگونی نیز داریم که در بعضی از کاربردها نیاز است که نوع منوی بوت به دقت انتخاب شود. توصیه تک تیک همیشه ایجاد یک ماشین مجازی از نوع Generation 2 است تا از ویژگی هایی نظیر Secure Boot بهره مند شوید. اما در صورتی که هارد دیسک مجازی یا VHD که سیستم عامل از روی آن بوت می شود ، از نوع سازگار با UEFI یا UEFI-Compatible نیست ، توصیه تک تیک را نادیده بگیرید.

نکته مهم : پس از تعیین Generation ماشین مجازی در Hyper-V و ایجاد آن دیگر نخواهید توانست آن را تغییر دهید یا ویرایش کنید. ( درست مانند VM Version در VMware )

نکته مهم : Generation 2 تنها و تنها از سیستم عامل های دارای معماری ۶۴ بیتی پشتیبانی می کند.

نصب VHDK میکروتیک در Hyper-V

در تک تیک ما یک راهنمای سریع آماده کرده ایم که بر اساس آن به سرعت متوجه می شوید کدام سیستم عامل می تواند بر روی ماشین های مجازی Generation 2 راه اندازی شود و کدام یک نمی تواند :

از ویندوز ۷ تا جدیدترین سیستم عامل های مایکروسافت ، تنها ویندوز ۷ و ویندوز سرور ۲۰۰۸ و ۲۰۰۸R2 از نسل دوم پشتیبانی نمی کنند.

در بین نسخه های مختلف سیستم عامل های Red Hat Enterprise Linux و CentOS از نسخه ۶ به بعد تمامی آن ها از Generation 2 پشتیبانی می کنند. البته توجه داشته باشید که نسل در مورد نسخه ۶ باید حتما Hyper-v شما حداقل بر روی Windows Server 2016 باشد و نه ۲۰۱۲ !

در مورد Debian در حال حاضر تنها نسخه ۸ با این نوع از ماشین های مجازی سازگار است.

جالب است بدانید هیچ کدام از نسخه های FreeBSD با نسل دوم ماشین های مجازی Hyper-V مایکروسافت سر سازگاری ندارند!

سیستم عامل Oracle Linux نیز می تواند در نسخه ۷ بر روی نسل دوم میزبانی شود.

و در انتها SUSE از نسخه ۱۲ و ابونتو از ورژن ۱۴.۰۴ به بعد با این فناوری سازگار است.

امکانات اختصاصی که تنها در ماشین های مجازی Generation 2 وجود خواهند داشت

اولین سوال مهم این است که آیا Generation 2 از پورت های سریال و COM پشتیبانی می کند؟ یا در صورتی که به این پورت ها نیاز داریم بایستی از سایر ویژگی های ماشین های مجازی Generation 2 صرف نظر کنیم؟ بله خوشبختانه ماشین های مجازی Generation 2 نیز با این پورت ها سازگار هستند. اما در ویندوز می بایستی با استفاده از PowerShell این پورت ها را به سیستم عامل اضافه کنید.

IE ESC چیست و چگونه غیرفعال می شود؟

ویژگی Hot add/removal برای کارت شبکه مجازی تنها در Generation 2 وجود دارد.

متاسفانه در صورتی که می خواهید کارت شبکه مجازی از نوع Legacy داشته باشید باید حتما از Generation 1 استفاده نمایید.

قابلیت های امنیتی پیشرفته تنها در Generation 2 وجود دارند. از جمله این قابلیت ها می توان از Secure boot و Shielded virtual machines نام برد.

در صورتی که هایپر وی شما بر روی Windows Server 2016 نصب شده است در این صورت در ماشین های مجازی نسل دوم ویژگی Storage spaces direct را نیز در اختیار خواهید داشت.

امید است که با استفاده از این مقاله بتوانید خیلی سریع تصمیم بگیرید که از کدام Generation باید بهره ببرید.

 

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا