AsteriskElastixتلفن تحت شبکه

تغییر Codec تلفن های Yealink

به عنوان VoIP Administrator ، یکی از مشکلاتی که ممکن است در زمان استفاده از یک دستگاه تلفن جدید با آن روبه رو شوید ، موضوع Codec است. برای مثال ممکن است دستگاه تلفن با وجود اینکه با استفاده از پروتکل SIP ، بر روی مرکز تلفن شما – IP PBX سازمان – Register شده باشد ، اما در هنگام تماس زنگ نمی خورد. یا پیغام های متفاوتی را دریافت می کنید. حال اینکه مطمئن باشید که دستگاه تلفن کاملا سالم است و بقیه تلفن های سازمان به درستی کار می کنند. معمولا چنین مشکلاتی به دلیل فعال نبودن کدک های سازگار با مرکز تلفن و دیگر تجهیزات VoIP رخ می دهد. به همین دلیل در این آموزش ، نحوه تغییر Codec های فعال دستگاه های تلفن Yealink را که یکی از بهترین و پر استفاده ترین برند های تجهیزات VoIP است ، بیان خواهیم کرد.

دقت داشته باشید که ممکن است بنا به مدل تلفن Yealink ای که شما استفاده می نمایید ، مراحل این کار متفاوت باشد. مدلی که در این آموزش به عنوان مثال انتخاب شده است Yealink T21P می باشد.

تغییر Codec های فعال بر روی دستگاه های تلفن Yealink

ابتدا در نوار آدرس مرورگر آدرس IP دستگاه تلفن را وارد نمایید تا وارد پنل تحت وب مدیریت آن شوید. اکنون زبانه Account را برگزینید.

تغییر کدک Codec تلفن های SIP سیپ Yealink یالینک

بر روی کلمه Codecs کلیک نمایید.

در این بخش دو باکس مشاهده می شود. در جعبه یا باکس سمت چپ که با نام Disable Codecs مشخص شده است لیستی از کدک های غیر فعال در دستگاه تلفن را مشاهده می کنید. برای فعال سازی هر کدام از آن ها کافی ست Codec را انتخاب نموده و با استفاده از کلید های جهت نمای بین باکس ها آن را به جعبه Enable Codecs منتقل نمایید. بیشترین کدک های مورد استفاده در اکثر سازمان ها PCMU ، PCMA ، G729 و G722 است که با شبکه مخابرات کشور نیز سازگار است.

پس از اعمال تغییرات کافی ست که بر روی گزینه Confirm کلیک نمایید.

در صورتی که این مطلب برای شما مفید است ، لطفا آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا