سیسکوشبکه و ارتباطات

Session Establishment در PPP چگونه صورت می پذیرد؟

اکنون که در مقاله قبل درباره پروتکل های احراز هویت در PPP مطالبی را آموختیم ، نگاهی خواهیم داشت به چگونگی استقرار یک نشست در Point to Point Protocol که به آن سه مرحله PPP Session Establishment می گویند.

این سه مرحله عبارت اند از Link Stablishment که توسط LCP Messages انجام می پذیرد ، Authentication که توسط CHAP و PAP بررسی می شود و در نهایت Network Layer Phase که با NCP Messages اعمال می گردد.

PPP Session Establishment در تصویر زیر از وب سایت آی پی سیسکو به خوبی شرح داده شده است.

Session Establishment در PPP

همان طور که در تصویر مشاهده می شود ، در ابتدا پکت های LCP رد و بدل می شوند. اولین پیغام LCP که ارسال می شود از نوع Configure-Request LCP Messages می باشد. اگر این درخواست پذیرفته شود ، پاسخ آن به صورت Configure-Ack LCP Message ارسال می گردد. در صورتی که پذیرفته نشود پیغام Configure-Nak ارسال می گردد. در این صورت Router اول دوباره یک Configure-Request ویرایش ارسال می کند. بعد از LCP Messaging مرحله احراز هویت یا Authentication مطابق آن چه که پیش از این گفته شد انجام می پذیرد.

بعد از Authentication موفق ، NCP Messaging در فاز Network Layer شروع به کار می کند. درست مانند پیغام های LCP که با درخواست های Configure-Request ، Configure-Ack و Configure-Nak کار می کردند ، NCP Messaging هم همان کار را تکرار می کند.

پس از درک PPP Session Establishment برخی از ویژگی های دیگر PPP قابل درک تر هستند :

مهم ترین ویژگی PPP این است که توسط تمام Vendor ها پشتیبانی می شود. همچنین Point to Point Protocol از Multilink PPP و ارتباطات Multilink نیز پشتیبانی می نماید.

WAF چیست؟

مورد دیگر اینکه PPP از LCP و NCP استفاده می کند. LCP یا Link Control Protocol نقش مهمی در برقراری لینک ارتباط دارد. NCP یا Network Control Protocol وظیفه انتقال بسته های IP و دیگر پروتکل ها را با استفاده از PPP به عهده دارد.

PPP Frame

فریم PPP شباهت بسیاری به Frame های HDLC دارد. با این تفاوت که در PPP یک فیلد اضافی به نام پروتکل نیز وجود دارد. این فیلد تعیین می کند که کدام پروتکل در حال استفاده است. برای مثال اگر عدد هگزا ۰۰۲۱ در این فیلد قرار بگیرد یعنی IP Data فعال است.

فریم PPP

مقایسه HDLC و PPP

به عنوان سخن پایانی شما با یک نگاه گذرا به تصویر زیر می توانید تفاوت های اصلی HDLC و PPP را به راحتی متوجه شوید و آن ها را با یکدیگر مقایسه نمایید.

مقایسه PPP و HDLC

در این مقاله درباره Multiplexing صحبتی به میان نیامد. اما همان طور که در تصویر مشخص است HDLC فاقد مولتی پلکسینگ هست. همچنین هیچ  Error Detection ای در آن تعبیه نشده است و مکانیزم Link Quality Check ندارد. در حالی که PPP تشخیص کیفیت لینک را به کمک LCP انجام می دهد.

سوالات خود را در قسمت نظرات مطرح نمایید تا کارشناسان ما خیلی سریع به آن ها پاسخ دهند. J

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا