تکنولوژیشبکه و ارتباطاتوب

ایجاد کیف پول ارز دیجیتال – بیت کوین – در Electrum

در مقاله قبل از این سری آموزشی ، کیف پول های ارز دیجیتال با پشتیبانی از بیت کوین را معرفی و مقایسه نمودیم. در این مقاله روش کار با کیف پول الکتروم نسخه ویندوز را توضیح خواهیم داد.

همچنین در آخرین مطلب توضیح داده شد که اصلی ترین روش کسب بیت کوین Mining است اما قبل از اینکه بخواهید به هر روش ممکن بیت کوین کسب نمایید ( توصیه ما برای کاربران کامپیوتر های شخصی دانلود مرورگر CryptoTab است که در این لینک می توانید آن را دانلود نمایید. جهت اطلاعات بیشتر به پست مرتبط در تلگرام در این لینک مراجعه نمایید. )  ، بایستی جای امنی را برای ذخیره بیت کوین های به دست آمده بیابید.

همان طور که می دانید یکی از خصوصیات استفاده از ارزهای دیجیتال ، خاصیت ناشناس بودن گیرنده و فرستنده ارز است. در توضیح فرآیند نصب الکتروم سعی خواهم کرد که تا حدودی چگونگی مکانیزم نا شناس ماندن را نیز توضیح دهم.

برای گردآوری این مقاله ، از نسخه پرتابل بهره برده ایم.

ابتدا فایل نسخه پرتابل را از سایت Electrum دانلود نمایید. فایل EXE را اجرا کنید.

یکی از قابلیت های Electrum و بیشتر نرم افزارهای کیف پول دیجیتالی این است که می توانند به طور هم زمان از چندین کیف پول پشتیبانی نمایند. در این مقاله ما فرض را بر این گذاشته ایم که شما در حال ایجاد اولین کیف پول ارز دیجیتالی تان هستید. پس بعد از نوشتن نام دلخواه بر روی دکمه Next کلیک کنید.

کیف پول بیت کوین

گزینه Standard Wallet را برگزینید. ( در صورتی که سوالی درباره سایر گزینه ها داشته باشید آن را در قسمت نظرات مقاله مطرح کنید. )

کیف پول بیت کوینی الکتروم

در اینجا جهت تامین امنیت کیف پول بایستی یک Seed ایجاد کنیم. گزینه Create a New Seed را انتخاب نمایید. دقت داشته باشید که به خاطر سپردن Seed بسیار مهم است و در آینده برای بازیابی کیف پول ارز دیجیتالی راهگشا خواهد بود. ( اگر تراکنش های مالی شما زیاد است ، ممکن است عدم به خاطر سپاری آن به قیمت از دست دادن تمام سرمایه دریافتی تان در کیف پول تمام شود. )

الکتروم

توصیه ما این است که از Seed استاندارد بهره ببرید. Segwit Seed با وجود برتری هایی که نسبت به نوع استاندارد دارد ، اما عدم پشتیبانی از دریافت وجه از طرف سایر کیف پول هایی که Segwit را پشتیبانی نمی کنند مشکل بزرگی است.

Seed در واقع رشته ای از کلمه های معنا دار است که با فاصله از هم جدا شده اند. در این قسمت نرم افزار یک Seed تصادفی و دلخواه برای شما ایجاد کرده است. در صورتی که مایلید برای افزایش امنیت آن را طولانی تر کنید ، بر روی Options و سپس Extend Seed کلیک نمایید. در غیر این صورت آن را یادداشت نمایید و در جای امنی نگه داری کنید. اگر به هر دلیل دستگاهی که کیف پول شما بر روی آن قرار دارد خراب شود ، تنها راه دستیابی دوباره به کیف پول شما همین Seed خواهد بود!

الکتروم

به دلیل اهمیت بالای Seed در پنجره بعد نیاز است که با تایپ آن ، به نرم افزار این اطمینان داده شود که Seed را به خاطر سپرده اید. بنابراین دقیقا به همان ترتیبی که بود آن را در فیلد Confirm Seed تایپ نمایید.

Electrum

یکی از قابلیت های بسیار خوب دیگر Electrum امکان فعال سازی رمزنگاری کیف پول یا Wallet Encryption است. توصیه ما این است که حتما آن را فعال نمایید. برای فعال شدن ، کافی ست در اینجا یک پسورد جهت Encryption وارد نمایید. در صورتی که قصد فعال سازی Encryption را ندارید ، دو فیلد کلمه عبور در این مرحله را خالی رها کنید.

اکنون شما صاحب یک کیف پول ارزهای دیجیتال هستید. جهت ارسال و دریافت بیت کوین نیازی به ارائه هویت خودتان به هیچ شخصی نخواهید داشت. کافی ست در زبانه Receive مقدار مربوط به Receiving Address را که یکتا و تنها متعلق به شماست برای اشخاصی که مایل به پرداخت وجه هستند ارسال نمایید.

تک تیک شما را در زمینه ارزهای دیجیتال راهنمایی می کند. جهت مشاوره پرسش های خود را در بخش کامنت مطرح نمایید.

 

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا