امنیتتازه های تکنولوژیشبکه و ارتباطات

مقدمه بر ارزهای دیجیتالی و بیت کوین – نرم افزارهای کیف پول بیت کوینی

در مقاله های قبل به طور مفصل درباره ارزهای دیجیتال و به خصوص بیت کوین صحبت کردیم.  همچنین در آخرین مطلب توضیح داده شد که اصلی ترین روش کسب بیت کوین Mining است اما قبل از اینکه بخواهید به هر روش ممکن بیت کوین کسب نمایید ( توصیه ما برای کاربران کامپیوتر های شخصی دانلود مرورگر CryptoTab است که در این لینک می توانید آن را دانلود نمایید. جهت اطلاعات بیشتر به پست مرتبط در تلگرام در این لینک مراجعه نمایید. )  ، بایستی جای امنی را برای ذخیره بیت کوین های به دست آمده بیابید. مانند دنیای حقیقی ، در دنیای مجازی نیز یکی از روش های رایج برای نگه داری از پول ، کیف پول است. جالب است. در این آموزش با ما همراه باشید تا بدانیم که چطور می توانیم کیف پول بیت کوینی خود را برگزینیم.

کیف پول بیت کوینی

کیف پول های مجازی در واقع نرم افزارها و اپلیکیشن هایی هستند که به صورت Peer to Peer یا کلاینت و سروری عمل می کنند. جالب است بدانید که کیف پول در این وادی در چهار پلت فرم مختلف ارائه می شود. این پلت فرم ها عبارتند از کیف پول های تحت Desktop ، کیف پول های سخت افزاری ، اپلیکیشن های کیف پول که بر روی تجهیزات موبایل نصب می شوند و در انتها کیف پول تحت وب.

کیف پول های بیت کوینی Desktop

همه ما می دانیم که سیستم عامل های مشهور دنیا در سه دسته جای می گیرند. این سه دسته عبارتند از سیستم عامل های ویندوز ، مک و لینوکس. Green Address ، Electrum ، Bither ، Bitcoin Knots ، Bitcoin Core ، Armory  ، ArcBit و  mSIGNA از مشهورترین نرم افزارهایی هستند که در هر سه پلت فرم نام برده شده وجود دارند.

نکته مهمی که باید بدانید این است که امکانات امنیتی هر کدام از این نرم افزارها ممکن است بر روی پلت فرم های مختلف همان نرم افزار متفاوت باشد! برای مثال در صورتی که شما تصمیم به استفاده از کیف پول بیت کوینی GreenAddress می گیرید اگر از نسخه ویندوز استفاده نمایید ، از قابلیت “درستی آزمایی متمرکز شده” بی بهره خواهید بود. اما اگر از نسخه آی او اس یا اندروید استفاده کنید ، از امنیت بیشتری به لحاظ درستی آزمایی تمرکز زدایی شده بهره مند خواهید بود.

۳- Using Bitcoin Wallet 1

 

کیف پول های بیت کوینی سخت افزاری

کیف پول های بیت کوینی سخت افزاری به طور معمول یک دانگل یو اس بی هستند که با مقداری حافظه ذخیره سازی اضافی به  فروش می رسند. از مشهورترین نام ها که در وب سایت پروژه بیت کوین نیز معرفی شده اند می توان Digital Bitbox ، KeepKey ، Ledger Nano S و Trezor را نام برد. بیشتر این دانگل ها در واقع به عنوان یک دیوایس U2F عمل می کنند و به تنهایی نقشی در ذخیره بیت کوین های شما ندارد. بنابراین خصوصیت های درستی آزمایی متغیر ، حریم خصوصی متغیر و Variable Fee Control آن ها به نرم افزار کیف پولی که به همراه آن استفاده می نمایید بستگی دارد.

کیف پول های بیت کوینی موبایل

سیستم عامل های مشهور موبایل در دنیا شامل اندروید ، بلک بری اُ اِس ، ویندوز و آی اُ اِس هستند. برای پلت فرم BlackBerry OS تنها امکان استفاده از اپلیکیشن Bitcoin Wallet وجود دارد. همچنین Windows Phone نیز محدود به Coin.Space  می شود. برای iOS علاوه بر Coin.Space می توانید از Green Address ، breadwallet ، Bither ، ArcBit و Airbitz بهره ببرید. در نهایت در سیستم عامل محبوب آندروید طیف وسیعی از انتخاب ها شامل GreenBits ، Green Address ، Electrum ، Coin.Space ، breadwallet ، ArcBit ، Airbitz ،  Bither ، Bitcoin Wallet ، Simple Bitcoin و Mycelium وجود دارد.

در بین کیف پول های اندرویدی توصیه ما به شما استفاده از کیف پول Electrum است که برای Android ، لینوکس ، مک و ویندوز نیز عرضه شده است. اما یکی از امن ترین نسخه های آن نسخه اندروید است. محیط ساده و قابل فهم Electrum از دیگر ویژگی های مثبت آن است. در مقاله آینده روش استفاده از Application کیف پول بیت کوینی Electrum را به شما آموزش خواهیم داد.

کیف پول های بیت کوینی تحت وب 

آخرین دسته بندی کیف پول های بیت کوینی ، تحت وب هستند و تنها با استفاده از یک Browser قابل دسترسی می باشند. Coin.Space ، BitGo ، GreenAddress و Coinapult نام هایی آشنایی در این زمینه هستند.

 

 

 

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا