VMWareمجازی سازی

مفاهیم شبکه در VSphere ESXi و VCenter نسخه ۶.۵ – بخش سوم

در مقاله قبل درباره برخی از اجزای شبکه های گسترده در زیرساخت های مجازی مانند Distributed Switch ها صحبت کردیم. در نوشتار پیش رو به جزئیات بیش تری شامل NIC Teaming ، VLAN و … خواهیم پرداخت.

NIC Teaming

NIC Teaming به وضعیتی گفته می شود که چندین Uplink Adapter با تنها یک سوئیچ برای ایجاد یک تیم ارتباط برقرار می کنند. یک تیم ، اشتراک گذاری بار ترافیکِ بین شبکه های مجازی و فیزیکی را بین همه یا چند عضو شبکه امکان پذیر می نماید. همچنین با ایجاد NIC Teaming ویژگی Passive Failover نیز فعال می گردد. این ویژگی در زمانی که یک رویداد Hardware Failure برای یکی از کارت های شبکه رخ دهد ، Failover را فراهم می نماید.

VLAN

وی لن در زیرساخت مجازی دقیقا همان معنا و مفهوم VLAN در دنیای فیزیکی را بر روی سوئیچ های مجازی فراهم می آورد. همچنین استاندارد آن نیز همان استاندارد ۸۰۲.۱Q است.

VMkernel TCP/IP Networking Layer

این مفهموم فراهم آورنده ارتباط بین هاست ها با ویژگی ها ( امکانات ) زیر است : vSphere vMotion ، IP Storage ، Fault Tolerance یا FT و در نهایت Virtual SAN

IP Storage

هر نوع Storage ای که بتواند از TCP/IP به عنوان زیرساخت استفاده نماید ، در دسته IP Storage قرار می گیرد. برای مثال iSCSI و NFS هر دو می توانند به دلیل استفاده از TCP/IP به عنوان Datastore ماشین مجازی مورد بهره برداری قرار بگیرند. به همین دلیل به آن ها IP Storage گفته می شود.

 

TCP Segmentation Offload

TSO یا TCP Segmentation Offload به یک TCP/IP Stack اجازه می دهد که فریم های بزرگ تا ۶۴ کیلوبایت را با خود جابه جا نماید. این درحالی ست که MTU یا Maximum Transmission Unit بسیار کم تر است. بعدا کارت شبکه این فریم ها را به سایز مناسب جهت MTU تقسیم خواهد کرد.

آموزش اضافه کردن DataStore به ESXI از طریق ISCSI

Network Services در ESXi

شما دو نوع سرویس شبکه را در ESXi در اختیار خواهید داشت. سرویس اول Network Service ای است که ماشین های مجازی را به شبکه فیزیکی و به یکدیگر متصل می نماید. سرویس دوم VMkernel Services ( مانند NFS ، iSCSI و vMotion ) را به شبکه فیزیکی متصل می نماید.

در مقاله های آینده درباره VMware ESXi Dump Collector و تنظیمات سوئیچ های استاندارد صحبت خواهیم کرد.

۱ ۱ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا