تکنولوژیوب

تهیه بکاپ از دیتابیس MySQL در XAMPP نسخه های قدیمی به منظور به روزرسانی به نسخه های برپایه MariaDB

در مقاله قبل از این سری آموزشی به شما گفتیم که چرا نباید بدون برنامه ریزی قبلی XAMPP نصب شده در سیستم عامل ویندوزتان را به روزرسانی کنید و توضیح دادیم که به چه علت نیاز است که از پایگاه داده قبل از به روزرسانی به جای روش مرسوم Copy & Paste ، پشتیبان تهیه نماییم. در این مقاله روش پشتیبان گیری از دیتابیس را به صورت گام به گام شرح خواهیم داد.

تهیه بکاپ از دیتابیس MySQL در XAMPP نسخه های قدیمی به منظور به روزرسانی به نسخه های برپایه MariaDB

ابتدا کنترل پنل XAMPP را با دسترسی کاربر Administrator اجرا کنید :

تهیه بکاپ از دیتابیس های XAMPP در ویندوز

بر روی Shell کلیک کنید.

دستور زیر را مانند تصویر اجرا نمایید :

mysqldump –u root –p –all- database > all-db-dump.sql

تهیه بکاپ از دیتابیس های XAMPP در ویندوز

همان طور که مشاهده می کنید ما برای اجرای این دستور از نام کاربری root  استفاده کرده ایم که در محیط تست با کلمه عبور P@ssw0rd که دردستور مشاهده می کنید عمل می کرده است. بر اساس نام های کاربری دیتابیس و کلمه عبور خودتان می توانید مقدار سوئیچ های –u و –p را تغییر دهید.

پس از اجرای کامند مذکور ، در دایرکتوری XAMPP ویندوز شما یک فایل با نام all-db-dump.sql ایجاد می شود که حاوی بکاپ تمام دیتایس های موجود در MySQL می باشد. حال تنها کار دیگری که باید انجام دهید این است که جهت نصب XAMPP نسخه جدید آپاچی و MySQL را در کنترل پنل زمپ غیرفعال کنید. سپس فولدر XAMPP را به یک نام دیگر ( برای مثال xampp-old ) تغییر نام دهید و آموزش آپگرید زمپ را در مقاله بعدی از این سری مطالعه کنید.

نصب Apache در CentOS 7

( تغییر نام فولد XAMPP به شما کمک می کند که اگر در هنگام به روزرسانی کاری را به اشتباه انجام دادید به راحتی به حالت قبل و نسخه جاری بازگردید. )

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
5 کامنت
جدیدترین
قدیمی ترین نظرات با تعداد رای بالا
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
رضا
رضا
1 ماه پیش

سلام ممنون ازتون. من از پایگاه داده بکاپ گرفتم و فایل all-db-dump.sql رو بهم داد ولی حجمش صفر هست و وقتی با نوت پد بازش کردم داخلش خالیه. این طبیعیه؟ چون سایتم خالی نبود دوتا پست و عکس و قالب و پلاگین داشت.

رضا
رضا
1 ماه پیش

دستور اولی ناقص نوشته شده هم یدونه خط تیره کم داره هم پسوورد نوشته نشده که کاملش به صورت زیر هست:
mysqldump –u name –p password –-all- database > all-db-dump.sql
به جای name باید نام و به جای password باید پسوورد پایگاه داده که هنگام ایجاد پایگاه داده تعیین شده، جایگذاری شود.

فرشید
فرشید
3 سال پیش

عرض سلام و خسته نباشید
من دستور را در شل وارد کردم ولی خطا داد. برای همین به phpmyadmin رفتن و از آنجا اکسپورت کردم. در صفحه بعدی لیستی به من داد که شامل نام دو سایت من بعلاوه phpmyadmin بود که هر سه را انتخاب کرده و به صورت zip بکاپ گرفتم. آیا کاری که کردم درست و کافی است و این که آیا بعد از ایمپورت کردن لازم هست که mysql_upgrade را در شل اجرا کنم یا خیر؟
ممنون از توجهتون

فرشید
فرشید
در پاسخ به  فرشید
3 سال پیش

فایل زیپ داخلش فقط یک فایل هست در حالی که از سه دیتابیس اکسپورت گرفته. آیا باید جدا جدا اکسپورت بگیرم و این که لازم است از phpmyadmin هم اکسپورت گرفته شود.

دکمه بازگشت به بالا