Veeam Backupمجازی سازی

حذف لایسنس های Veeam Backup and Replication با استفاده از CMD

پیش از این در مقاله حذف لایسنس های Veeam Backup and Replication روش گرافیکی این کار را توضیح دادیم. گاهی به دلیل وجود ایراد در لایسنس ها ( برای مثال آن طور که در کشور ما رایج است ، کرک و لایسنس های تقلبی ) ممکن است روش اول کار نکند. اما شما نیاز دارید که به دلیل مواجهه با ارورهایی مانند Error: Not enough licenses. Please contact Veeam Customer Support at support@veeam.com  در هنگام اجرای جاب های Backup از این روش برای لایسنس مجدد ( یا آن چه که در کشور ما رایج است ) استفاده نمایید تا مشکل شما برطرف شود.

حذف لایسنس های Veeam Backup and Replication با استفاده از CMD

ابتدا Command Prompt را با بالاترین دسترسی موجود در ویندوزی که Veeam Backup and Replication بر روی آن نصب شده است اجرا نمایید. سپس با دستور cd وارد مسیر زیر شوید.

cd c:\Program Files\Veeam\Backup and Replication\Backup

اکنون به راحتی می توانید با دستور زیر لایسنس ها را حذف نمایید :

Veeam.Backup.Manager.exe –removelicense all

دقت داشته باشید که این امکام وجود دارد که به جای حذف تمام لایسنس ها ، آن ها را به صورتی موردی حذف نمایید. به این منظور به جای سوئیچ all که در انتهای دستور نوشته شده است ، از vbr فقط به معنای Veeam Backup and Replication و vaw به معنای Veeam Agent for Winows و در نهایت val نیز همان طور که حدس زده اید مربوط به Agent لینوکس است.

نکته جالب توجه دیگر این که این دستورات در PowerShell  نیز قابل اجرا هستند.

 

۵ ۱ رای دادن
رای دادن به مقاله
معرفی انواع کارت های شبکه مجازی در Hyper-V

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا