Veeam Backupمجازی سازی

فعال سازی Encryption در Veeam Backup and Replication

پیش از این آموزش ایجاد Backup Job در نرم افزار Veeam Backup and Replication در این مقاله در وب سایت تک تیک آموزش داده شده است. در بسیاری از محیط های Enterprise پیش می آید که از سیستم های ذخیره سازی مشترک در دیتاسنترها جهت ذخیره فایل های پشتیبان که ممکن است بین برنامه های مختلف به اشتراک گذاشته شده باشند ، استفاده می شود. به همین دلیل تامین امنیت فایل های Backup بسیار مهم است.

البته در مقاله : ” آیا Veeam Backup & Replication می تواند بلای جان امنیت شبکه شود؟” نیز درباره نگرانی های امنیتی که در زمان استفاده از نرم افزارهایی مانند وییم وجود دارد به تفصیل صحبت کردیم.

در آموزش پیش رو به شما خواهیم گفت که چطور می توان Backup Job را طوری پیکربندی نمود که فایل های پشتیبان گرفته شده به صورت کدگذاری شده ذخیره گردند.

چطور قابلیت رمزنگاری فایل های پشتیبان را فعال نماییم؟

زمانی که مطابق آموزش ایجاد Backup Job ، در حال ساخت یک Task پشتیبان گیری باشید ، در مرحله Storage با کلیک بر روی Advanced تنظیمات پیشرفته ذخیره سازی برای شما نمایش داده خواهد شد.

وارد زبانه Storage شوید. گزینه Backup Encryption Password را فعال نمایید. در فیلد Password یک کلمه عبور جهت Decryption فایل های Backup برگزینید. در واقع این روش Encryption باعث می شود که فایل های پشتیبان گرفته شده بدون در اختیار داشتن کلمه عبور ، قابل Restore و بازیابی نباشند.

دقت داشته باشید که در صورت فراموشی کلمه عبور ، به هیچ عنوان امکان بازیابیِ Backup وجود نخواهد داشت. بنابراین سعی کنید با استفاده از دکمه Add و فیلد Hint راهنمای مناسبی را جهت یادآوری Password انتخاب کنید.

I/O Control در نرم افزار Veeam Backup and Replication

دقت داشته باشید که اگر Encryption بر روی Backup Repository فعال نشده باشد ، پیغامی مبنی بر فعال نبودن آن دریافت خواهید کرد. از منوی اصلی Veeam و گزینه Configuration Backup می توانید آن را بر روی Repository فعال نمایید.

در نهایت بر روی Ok کلیک کنید. اکنون Backup هایی که از طریق این Job ایجاد شوند به صورت رمزنگاری شده خواهند بود.

 

۵ ۱ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا