Veeam Backupمجازی سازی

مدیریت دسترسی کاربران در Veeam Backup and Replication

یکی از امکانات مفید و جالب نرم افزار Veeam Backup and Replication نسخه ۹.۵ قابلیت تعیین حد دسترسی کاربران برای اجرای عملیات مختلف است. این بخش که با نام Users and Roles شناخته می شود ، دارای ۴ سطح دسترسی می باشد. در این مقاله به نحوه تعیین سطح دسترسی و توضیحات مربوط به هر دسترسی می پردازیم.

انواع دسترسی در Veeam Backup and Replication

همان طور که گفته شد در نرم افزار وییم بک آپ چهار Role یا نقش وجود دارد. Veeam Restore Operator کاربری است که تمامی دسترسی های لازم برای بازگردانی Backup های گرفته شده در اختیار دارد. Veeam Backup Operator نیز شامل اجازه انجام کلیه امور پشتیبان گیری در نرم افزار می شود. Veeam Backup Viewer کاربری است که تنها دسترسی مشاهده وضعیت Job های Backup به او محول می شود و در نهایت Veeam Backup Administrator بالاترین سطح دسترسی است که کاربر دارای این نقش امکان انجام تمام عملیات را در نرم افزار وییم خواهد داشت.

چطور دسترسی کاربران را در Veeam Backup and Replication تعیین نماییم؟

برای اینکار پس از لاگین به کنسول Veeam Backup and Replication وارد منوی اصلی نرم افزار شوید.

از منوی باز شده Users and Roles را برگزینید.

۱۵ - Role and User Management in Veeam 2

در این بخش فهرست کاربران فعلی نرم افزار را مشاهده می نمایید. همچنن در ستون Role میزان دسترسی هر کدام نشان داده شده است. برای افزودن کاربر جدید بر روی Add کلیک کنید.

Browse را انتخاب نمایید.

با استفاده از امکانات این بخش کاربر مورد نظر را بیابید.

اکنون از منوی کشویی قسمت Role نقش مورد نظر را به کاربر ایفا نموده و بر روی Ok کلیک نمایید.

join کردن ESXI به Active Directory

دوباره Ok را کلیک نمایید تا پنجره Security بسته شود. از این به بعد کاربر مشخص شده با لاگین به کنسول Veeam می تواند از امکانات سطح دسترسی مربوط بهره ببرد.

 

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین نظرات با تعداد رای بالا
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
Hamid
Hamid
6 سال پیش

عالی و کاربردی بود

دکمه بازگشت به بالا