VMWareمجازی سازی

انتقال هاست ESXi به وضعیت Maintenance Mode از طریق کنسول و ESXCLI

در دیتاسنترها و شبکه های Enterprise ، یک از علت های استفاده از تکنولوژی های مجازی سازی ، راه اندازی HA یا High Availability و FT یا Fault Tolerance است. در صورتی که یک بار به عنوان کارشناس مجازی سازی در سازمان هایی که HA و FT در سطح مجازی دارند کار کرده باشید ، می دانید که در چنین زیرساخت هایی گاهی برای PM و Maintenance هاست ها لازم است که یک هاست از کلاستر به صورت موقت خارج شود. به همین دلیل لازم است آن هاست بر روی وضعیت Maintenance Mode قرار بگیرد.

در صورتی که این اقدام انجام نگیرد ، ممکن است در صورتی بروز مشکل برای هاست های دیگر در طول PM یا Maintenance ، ماشین های مجازی سرورهای دیگر به دلیل DRS یا Fault بخواهند بر روی هاستی که در حال تعمیر یا PM است منتقل شوند. برای جلوگیری از چنین شرایطی به راحتی می توانید با کلیک راست بر روی آیکون هاست در Cluster آن را به Maintenance Mode  منتقل نمایید. اما گاهی ممکن است در محیط DataCenter دسترسی به vSphere Client یا Web Client وجود نداشته باشد. در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید هاست را از طریق کنسول ، در وضعیت نگه داری منتقل کنید.

انتقال هاست ESXi به وضعیت Maintenance Mode از طریق ESXCLI

در کنسول مدیریتی ESXi کلید های ترکیبی Alt و F1 را جهت ورود به محیط Command Line بفشارید.

ESXi Maintenance Mode

اکنون اطلاعات کاربر Root را وارد نمایید.

ESXi Maintenance Mode 2

در اینجا کافی ست که دستور زیر را وارد نمایید :

Vim-cmd hostsvc/maintenance_mode_enter

ESXi Maintenance Mode

حال می توانید مطمئن باشید که هاست ESXi به وضعیت نگه داری وارد شده است و در صورت وجود Fault در کلاستر ماشین های مجازی بر روی این هاست Migrate نخواهند شد. پس با خیال راحت به Update و Maintenance هاست بپردازید.

۵ ۱ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین نظرات با تعداد رای بالا
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
مشفق
مشفق
5 ماه پیش

با سلام و احترام
ممنون از توضیحات بسیار خوب و آموزنده شما.

دکمه بازگشت به بالا