Ubuntuلینوکس

نحوه نصب تمام GUI های معروف در لینوکس ابونتو نسخه سرور

گاهی پیش می آید که بنا به دلایل متفاوتی ، شما یک لینوکس ابونتو نسخه سرور را بدون کامپوننت های GUI نصب کرده باشید ، اما در آینده از این موضوع پشیمان می شوید و نیاز خواهید داشت تا محیط گرافیکی GUI را به لینوکس تان بیافزایید. می دانیم که Desktop Component های بسیای برای لینوکس ابونتو وجود دارد که می توانید بنا به سلیقه خودتان از هر کدام که مایلید بهره ببرید. در این مقاله ما شما را با دستورات نصب برخی از مشهورترین GUI ها در لینوکس ابونتو آشنا خواهیم کرد.

نکته : نصب GUI در لینوکس ابونتو نیاز به دسترسی در سطح روت دارد. در نتیجه در صورتی که از کاربری به غیر از کاربر root استفاده می نمایید ، قبل از اجرای هر کدام از دستوراتی که در ادامه می آید ، دستور sudo را نیز اجرا کنید.

نصب Unity در لینوکس ابونتو

می دانیم که یونیتی دسک تاپ ای پیش فرض در لینوکس ابونتو است. در صورتی که قصد استفاده از این کامپوننت را به عنوان GUI دارید ، از دستور زیر جهت نصب بهره ببرید :

sudo apt-get install Ubuntu-desktop

جای خوشحالی ست که از نسخه ۱۶.۰۴  به بعد به جای دستور apt-get می توانید تنها و تنها سه حرف apt را بنویسید.

sudo apt Ubuntu-desktop

نصب KDE در لینوکس ابونتو

اگر شما از ابونتو نسخه ۱۶.۰۴ به بعد بهره می برید ، قبل از نصب KDE می بایستی Repository با نام PPA را اضافه نمایید. بنابراین ابتدا دستور زیر را در محیط ترمینال بنویسید :

نحوه Backup گیری در Ubuntu

sudo add-apt repository ppa:kubuntu-ppa/backports

اکنون با دستور زیر KDE را نصب کنید :

sudo apt-get install kubuntu-desktop

نصب LXDE

کافی ست دستور زیر را استفاده نمایید :

sudo apt-get install lubuntu-desktop

Mate در لینوکس ابونتو

در ترمینال دستور زیر را اجرا نمایید :

sudo apt-get install mate-desktop

Gnome

sudo apt-get install ubuntu-gnome-desktop

XFCE یا Xubuntu

sudo apt-get install xubuntu-desktop

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا