سیسکو

معرفی سوئیچ های Cisco Catalyst 2960-C and 3960-C Series Compact

سوئیچ های سیسکو کاتالیست – Cisco Catalyst – مدل های کامپکت ۲۹۶۰ و ۳۹۶۰ یکی از بهترین انتخاب های ممکن برای شبکه های فروشگاه های کوچک ، کلاس های درس ، هتل ها و کارخانه ها هستند. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این سری ، امکان گسترش شبکه های وایرلس در مکان هایی است که کابل کشی ، امکان پذیر نیست یا با چالش هایی روبه رو است. این مقاله راهنمایی جهت انتخاب مناسب ترین سوئیچ از این خانواده است. من با مبنا قرار دادن داکیومنتی که استاد عزیزم آقای طارمیان در کانال تلگرام شان قرار داده اند ، در این راهنما سوئیچ های این خانواده را در ۴ دسته طبقه بندی و معرفی خواهم کرد.

سوئیچ Catalyst 3960-C مدل کامپکت و ۸ پورت با قابلیت های لایه ۳ و Fast Ethernet مدل PoE

همان طور که تابه حال متوجه شده اید حرف C که در نام این مدل نمایش داده می شود سرنام واژه Compact با ترجمه خودمانی “جمع و جور” است. اگر تمام قابلیت های ذکر شده در عنوان این دسته بندی مورد نظر شما هستند ، مناسب ترین انتخاب ، مدل WS-C3560-8PC-S است. این مدل دارای ۸ پورت FastEthernet و ۲ پورت گیگابیت اترنت از نوع Combo SFP است. همان طور که گفته شد دارای قابلیت های کار در لایه ۳ نیز می باشد. تمام پورت های این سوئیچ از نوع PoE می باشند. این مدل تنها انتخاب شما از نوع FastEthernet یا FE در لایه ۳ است.

سوئیچ Catalyst 3960-C با ۸ پورت گیگابیت و قابلیت های لایه ۳ بدون PoE و با PoE

در این  دسته بندی یک مدل سوئیچ بدون PoE وجود دارد که علاوه بر دو پورت Combo SFP GigE دارای دو پورت اختصاصی SFP GigE نیز هست. این مدل با نام ES-C3560CG-8TC-S شناخته می شود. اما اگر حتما نیاز به PoE داشته باشید ، آن گاه مدل WS-C3560CG-8PC-S مناسب خواهد بود که ۲ پورت Combo SFP GigE آن قابلیت برق رسانی دارند.

پروتکل PPP به عنوان جایگزینی برای HDLC

سوئیچ Catalyst 2960-C فست اترنت یا FE بدون PoE و با PoE در لایه ۲

زمانی که شما یک سوئیچ با قابلیت های لایه ۳ خریداری می کنید ، هزینه بسیار بیش تری می پردازید. اما در بعضی از محیط های خاص ممکن است به هیچ یک از قابلیت های سوئیچ لایه ۳ نیازی نداشته باشید. در این صورت پیشنهاد ما به شما سوئیچ های لایه ۲ فست اترنت است. مدل بدون PoE با ۸ پورت FE و ۲ پورت دو منظوره SFP GigE و دو پورت اختصاصی SFP GigE به نام WS-C2960C-8TC-L شناخته می شود. همچنین مدل PoE ، دارای ۸ پورت FE و ۲ پورت Combo SFP GigE است که با نام WS-C2960C-8PC-L شناخته می شود.

سوئیچ Catalyst 2960-C گیگابیت اترنت بدون PoE و با PoE در لایه ۲

و در آخر  WC-C2960CG-8TC-L با ۸ پورت گیگابیت و ۲ پورت Combo FSP GigE و مدل PoE به نام WS-C3560CG-8PC-S دقیقا با مشخصات همتای بدون PoE خود است.

 

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا