VMWareمجازی سازی

مشاهده Routing Table هر Netstack در محیط Command Line هاست ESXi

در مقاله کاربرد TCP/IP Stack در VMware vSphere همه آن چه را که لازم بود درباره مقدمات TCP/IP Stack بدانیم ، آموختیم. در راهنمای پیش رو ، روش مشاهده Routing Table را در Netstack های متفاوت از طریق محیط Command Line خواهید آموخت.

مشاهده Routing Table هر Netstack در محیط Command Line هاست ESXi

همان طور که در تصویر مشاهده می کنید ، با دستور esxcli network ip netstack list همه netstack هایی که در حال حاضر بر روی هاست ESXi ما وجود دارند نمایش داده می شوند.

مشاهده جدول روتینگ vMotion در VMware

در این تصویر ما تنها دو Netstack داریم. اولین آن ها Netstack پیش فرض است که در همه هاست های ESXi وجود دارد. دومین آن ها vmotion است که همان طور که از نام آن بر میاید ، مسئول نگه داری جدول Route ترافیک های مروبوط به vMotion خواهد بود.

در این مرحله اگر شما دستور esxcfg-route –l را وارد نمایید ، جدول Route مربوط به Netstack پیش فرض برای شما به نمایش در خواهد آمد. اما مقصود ما در اینجا این است که جدول Route مربوط به Netstack مسئول ترافیک های vMotion را مشاهده نماییم.

جهت نیل به این مقصود ، دستور را به صورت زیر وارد می نماییم :

Escxcfg-route –N vmotion –l

دقت داشته باشید که در این دستور حرف N به صورت Capital ( بزرگ ) نوشته می شود! و پس از آن نام Netstack مورد نظرمان را مشخص می کنیم. همچنین سایر حروف ، کوچک خواهند بود. تصویر زیر ، نتیجه اجرای این دستور و نمایش Routing Table مربوط به vMotion در سرور آزمایشگاه Bitjoo است :

آشنایی با تمام روش های اتصال به کنسول ماشین مجازی

مشاهده جدول روتینگ vMotion در VMware

 

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا