Windows Applicationمایکروسافت

آموزش نرم افزار NetSupport School – قسمت اول

NetSupport School نرم افزاری برای مدیریت و اداره کردن کلاس های آموزشی تحت رایانه است. مربیان با استفاده از این نرم افزار می توانند در یک شبکه کامپیوتری با دانش آموزان ارتباط برقرار کنند. ارسال صفحه نمایش مربی برای دانش آموزان و کنترل از راه دور دانش آموزان توسط مربی دو قابلیت مهم برنامه است. به کمک این برنامه مربی می تواند اجرای برنامه های کاربردی در کامپیوتر دانش آموزان را محدود کند. مدیریت و محدود کردن دسترسی به وب سایت ها در کامپیوتر دانش آموزان، توانایی دیگر این برنامه است. امکان گروه بندی دانش آموزان در کلاس و تعیین رهبر گروه توسط مربی در این برنامه فراهم شده است. مربی می تواند در هر زمان بدون دخالت دانش آموز به تبادل فایل با کامپیوتر وی اقدام کند. این برنامه امکان عکس برداری و فیلم برداری از کامپیوتر دانش آموزان را در اختیار مربی قرار می دهد. مربی و دانش آموزان می توانند ارتباط متنی و صوتی با یکدیگر داشته باشند. طراحی سوال، طراحی آزمون و اجرای آن از دیگر ابزارهای قدرتمند برنامه است. در ضمن این نرم افزار یکی از بهترین نرم افزار ها برای راه اندازی شبکه محلی است.

کار کردن با این نرم افزار بسیار راحت و لذت بخش می باشد. توصیه سایت TechTik به تمام آموزشگاه ها و مدارس و … این است که این نرم افزار را بر روی کلاینت های شبکه نصب کنند تا به راحتی بتوانند به مدیریت آن ها بپردازند.

زمانی که وارد برنامه می شوید لیست تمام کلاینت هایی که نرم افزار Net support school بر روی ان ها نصب شده باشد را نمایش می دهد.

با کلیک راست بر روی کلاینت ها می توانید از ابزار های مختلفی استفاده کنید که در این مقاله به معرفی این ابزار های می پردازیم.

۱- Include در صورتیکه افرادی را انتخاب کرده باشید این گزینه پنجره لیست کاربران را کنترل می کند.

Net Support School
۲- Lock Keyboard/Mouse باعث قفل شدن کیبورد و ماوس کلاینت ها می شود و حتی صفحه نمایش کلاینت ها دیگر در دسترس نمی باشد، پس از کلیک بر روی گزینه Lock صفحه کلاینت شکل یه قفل را نمایش می دهد.
این گزینه در زمان تدریس مربی جهت تمرکز حواس دانش آموزان مفید می باشد

رفع خطای The security database on the server does not have a computer account for this workstation trust relationship

Net Support School

۳- Show این گزینه دارای ۵ گزینه دیگر می باشد:
_ گزینه Show  می توانید تصویر صفحه خود را به کلاینت ها نمایش دهید، در پنجره باز شده می توانید مشخص کنید کدام یک از کاربران اجازه دیدن صفحه دسکتاپ شما را خواهند داشت.
Net Support School_ Show video یک فایل صوتی یا تصویری را می توانید برای کلاینت ها پخش کنید.
_ Show reply فایلی که از عملکرد کلاینت ضبط کرده اید را می توانید برای دیگر کلاینت ها پخش کنید، این فایل با فرمت RPF می باشد.
_ Show Application  می توانید یک برنامه را در سیستم خود اجرا کنید و فقط تصویر همین برنامه را برای کلاینت ها نمایش دهید، برای این کار کافیست برنامه مورد نظر را اجرا کنید سپس این گزینه را انتخاب کنید در پنجره باز شده گزینه Select را انتخاب کنید و از لیست باز شده برناممه را انتخاب کنید.

Net Support School

_ Exhibit This student نشان دادن صفحه نمایش یکی از کلاینت ها به دیگر کلاینت ها

۴- Reboot باعث ریستارت شدن سیستم کلاینت می شود.

۵- Login با وارد کردن نام کاربری و پسورد کاربر مورد نظر می توانید با این حساب وارد شوید.

۶- Logout باعث خروج کاربر از حساب کاربری می شود.

۷- Chat امکان گفت و گو بین شما و کلاینت ها را فراهم میکند.
در پنجره باز شده در کادر Topic یک عنوان را برای مبحث خود وارد کنید.
گزینه ها:
_ Member can decline to join اعضا می توانند اگر تمایلی به شرکت در گفتگو نداشته باشند درخواست گفتگو را رد کنند تا بپذیرند.
_ Members Can’t leave the chat هیچ کدام از اعضا حق خروج از گفتگو را ندارند.
_ Chat windows is always visible پنجره مربوط به گفتگو در صفحه کلاینت ها همیشه در روی پنجره های دیگر قرار دارد و کلاینت حتی نمی تواند این پنجره گفتگو را Minimize کنند.
_ Add To Journal مباحث گفتگو را در Journal ذخیره می کند.

Net Support School

۸- Message می توانید یک پیغام را وارد کنید و کاربران مورد نظر آن پیغام را یک پنجره مشاهده کنند.
در قسمت Show this message for می توانید مدت زمانی را تعیین کنید تا این پیغام در این مدت زمان به کلاینت ها نمایش داده شود.

پیاده سازی File Server Synchronization توسط نرم افزار ViceVersa Pro و VVEngine – قسمت دوم و پایانی

Net Support School

۹- View می توانید تصویر صفحه کلاینت را مشاهده و کنترل کنید. با دوبار کلیک کردن بر روی کلاینت ها این پنجره برای شما باز می شود.

Net Support School

۱۰- File Transfer می توانید فایل هایی را از سیستم خود به سیستم کلاینت منتقل کنید یا بالعکس یا فایل های سیستم کلاینت ها را مشاهده کنید.

Net Support School

۱۱- Launch Application  با وارد کردن نام یک برنامه می توانید باعث اجرا آن برنامه در سیستم کلاینت ها شوید.
کافیست دکمه Add را کلیک کنید در کادرFilename نام برنامه مورد نظر را وارد کنید ( برای مثال تایپ کنید Notepad) یا با کلیک بر روی گزینه Browse در پنجره باز شده برنامه مورد نظر را پیدا کنید و انتخاب کنید.

Net Support School

۱۲- Rewards می توانید به کلاینت مورد نظر امتیاز دهید، زمانی که به کلاینت یک امتیاز اختصاص می دهید می توانید با نگه داشتن ماوس رو صفحه کلاینت امتیاز های داده شده را مشاهده کنید.
_ Give a Reward امتیاز به کاربر می دهد
_ Remove a Reward از امتیاز های داده شده یک امتیاز کم می کند.
_ Remove all Rewards تمام امتیاز هایی که به کلاینت داده اید را حذف می کند.

Net Support School

۱۳- Add notes to journal این امکان را فراهم می کند یادداشت معلم را برای کاربر بصورت یک فایل PDF ذخیره می کند.

۱۴- Add to Group می توانید کلاینت ها را در گروه های مختلف دسته بندی کنید، بعد از ایجاد گروه در قسمت بالای صفحه گروه ها در تب های جداگانه قرار می گیرند برای دسترسی راحت تر
بر روی گزینه New کلیک کنید در پنجره باز شده در قسمت Name  یک نام برای گروه وارد کنید و در قسمت description  یک توضیحات مختصری می توانید در مورد گروه تایپ کنید.
در مرحله بعدی بر روی گزینه دوم یعنی NO. I’ll choose from a list of clients را انتخاب کنید تا لیست تمام کلاینت ها برایتان نمایش داده شود و از لیست کاربران مورد نظر را می توانید مشخص کنید

Netsupport.School
۱۵. Properties اطلاعات مختصری اعم از IP کلاینت و نسخه سیستم عامل را کلاینت را نمایش می دهد.

Net Support School

 

 

۳.۷ ۱۵ رای دادن
رای دادن به مقاله
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
27 کامنت
جدیدترین
قدیمی ترین نظرات با تعداد رای بالا
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
همایون
همایون
5 ماه پیش

سلام . نرم افزار net support برای من توی vlanهای مختلف همه کامپیوترها را بالا نمی آورد و فقط همون vlan که داخلش net support نصب کردم رو می شناسه .آیا پورت خاصی داره که باید تو فایروال بازش کنم؟

ناشناس
ناشناس
5 ماه پیش

سلام وقت بخیر من روی سیستم مدیر nod32 نصب کردم ونت ساپورت هیچ کدوم از کلاینت ها را شناسایی نمی کنه با اینکه فایر وال نود و یندوز هم خاموش است بازم شناسایی نمی کند

ناشناس
ناشناس
6 ماه پیش

چگونه بدون اینکه معلم بفهمد از قفلی در بیاییم

محمدی
محمدی
9 ماه پیش

سلام من برای نصب نت ساپورت روی کلاینت از طریق شبکه این پیغام که عکسش را فرستادم میاد چکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

1.png
حمید
حمید
1 سال پیش

سلام وقت بخیر، توی کارگاه net support داریم استفاده می کنیم،متاسفانه سیستم معلم بالا نمیاد و یک دایره کوچک توی تاسک بار شروع به چرخش می‌کنه و آیکون ها نشان داده نمیشن،وبایستی کابل شبکه رو یکبار جدا کنیم تا درست بشه مشکل از کجاست؟لطفا راهنمایی بفرمایید.

معصومه
معصومه
1 سال پیش

سلام امکان قفل تمامی کاربران در زمان مشخص وجود دارد؟ اگه هست کدام بخش می باشد لطفا راهنمایی کنید

ناصر
ناصر
1 سال پیش

سلام سرور فقط یکی ازکلاینتها را نشان می‌دهد وقتی اون کلاینت قطع باشه یکی دیگه رو وصل می‌کندیعنی یکی یکی. ویندوز ۱۰ هستش. چطورهمه رو باهم به سرور وصل کنم

ذاکر
ذاکر
2 سال پیش

سلام.من مربی هستم،موقعی که از show استفاده میکنم چند تا از سیستم های کارآموزها صفحه من و بدرستی نمیتونند ببینند یجورهایی به هم ریختگی دارند تو صفحه اشون.اگه راهنمایی کنید ممنون میشم.

ترابی
ترابی
2 سال پیش

سلام . ممنون از مطالب شما
بنده یک کلاینت هستم و احتمالا توسط ادمین کنترل میشم. می خوام ببینم وقتی ایشان صفحه سیستم بنده رو مانیتور می کنن من می تونم متوجه بشم؟ راهی وجود داره؟

مهعدی
مهعدی
2 سال پیش

سلام
من چند تا رایانه دارم که می خوام با کامپیوتر مدیر مدیریت بشن ولی گاها این کامپیوتر در یک شبکه هست و گاها در جایی دیگه یعنی متصل به شبکه نیست .. چه راهخی وجود داره

ناشناس
ناشناس
3 سال پیش

سلام چجوری میشه بجای لوگوی قفل یا بلنک یه عکس دیگه گذاشت؟

تنها
تنها
4 سال پیش

سلام خسته نباشید
من این نرم افزار رو روی دوتا رایانه مجزا که یکی tutor و یکی student با یک شبکه اینترنت به نقطه اتصال یک موبایل تونستم انجام بدم.
حالا اگر بخوایم tutor معلم و student بهم شبکه اینترنت مجزا وصل بشن باید چکار کرد؟ اگر امکانش هست دقیق توضیح بدید
چون ما اینو برا دانشگاه میخوایم و دانشجوهم از شهرهایه مختلف هستن.. چطور میشه با شبکه ها ای اینترنت مجزا به معلم وصل بشن!
ممنون

ساسان
ساسان
4 سال پیش

سلام
برا منی که ما نت خودم بهش به عنوان teacher وصل شدم و کسی که از راه دور بانت خودش به عنوان student وارد شده چطوری باید بهم وصل شیم در حالی که هر کسی به اینترنت خودش وصل شده و شبکه نت یکسان نیست!؟ ممنون

حمید
حمید
4 سال پیش

سلام. میشه آموزش اینکه از راه دور چجوری میشه وصل بشه؟
مثلا من مشهد و دوستم تهران و بخوام آموزش بدم. به چه صورت هستش؟

ناشناس
ناشناس
در پاسخ به  علی کارآگاه
4 سال پیش

چطور میشه از any des استفاده کرد وقتی نفرات زیاد هستند

ناشناس
ناشناس
4 سال پیش

سلام
امکان ارتباط از طریق wifi وجود داره یا باید حتما به یک شبکه سخت افزاری وصل بشیم.
یعنی اینکه میشه فقط با دو تا لپتاپ از این نرم افزار برای آموزش استفاده کرد

ناشناس
ناشناس
4 سال پیش

چجوری میتونم نوار بالا در سیستم کلاینت ها مخفی بشه؟

ناشناس
ناشناس
4 سال پیش

سلام

ناشناس
ناشناس
در پاسخ به  ناشناس
3 سال پیش

سلام!!

مسعود فخری
مسعود فخری
4 سال پیش

با سلام
یسوال داشتم

آیا میشه از طریق سیستم دانشجو یاهمون( کلاینت ها ) دستور چاپ یک متن یا عکس را به سیستم استاد یا همون(معلم) به پرینتر داد زمانیکه پرینتر اصلی در کنار معلم قرار دارد؟

احمد
4 سال پیش

با سلام
بسیار تشکر میکنم از مطلب مفیدتون ، اگر ممکنه بخشهای بعدی را هم بذارید ممنون میشم

دکمه بازگشت به بالا