امنیت

مقایسه بهترین Email Security Gateway ها – قسمت دوم

در قسمت اولِ مقاله درباره امکان Sandboxing و Threat Intelligence در Email Security Gateway صحبت کردیم. در ادامه Email Security Gateway ها را از نظر امکان DLP و Email Encryption بررسی می نماییم.

DLP چیست؟

DLP یا Data Loss Prevention یک استراتژی برای اطمینان حاصل نمودن از عدم ارسال اطلاعات حساس و حیاتی سازمان به خارج از شبکه است. در واقع DLP به مدیران اجازه می دهد که مشخص نمایند فرستادن چه اطلاعاتی برای کاربران مجاز است.

data-loss-prevention

Email Encryption چیست؟

Email Encryption تکنولوژی های امنیتی جهت حفاظت از محرمانگی و قابلیت اعتماد ایمیل ها و پیوست های آن است.

کدام Email Security Gateway ها دارای DLP و Email Encryption هستند؟

از آن جایی که در برخی از سازمان ها قابلیت های Data Encryption و DLP توسط راهکارهای دیگری به جز Email Security Gateway و با امکانات بیشتری راه اندازی شده است ، ممکن است برای بعضی چنین قابلیت هایی چندان مهم نباشد.

تکنولوژی DLP در Email Security Gateway ها به جلوگیری از خروج اطلاعات حساسی مثل رکوردهای مالی سازمان ، وضعیت بیمه و اطلاعات سلامت کارمندان و آن Data ای که شامل مالکیت معنوی و حقوقی است ، توسط ایمیل ، کمک می کند. همه Email Security Gateway های نام برده شده در این مقاله به جز Microsoft Exchange Online Protection دارای DLP به صورت داخلی یا بر حسب درخواست هستند. در Proofpoint Enterprise Protection در قالب محصول Enterprise Privacy Suite و در TrendMicro InterScan Messaging Security نیز بر حسب درخواست توسط Data Privacy و Encryption Module قابل ارائه است.

 

 

تکنولوژی های رمزنگاری محتوای ایمیل های خروجی از سازمان در بسیاری از راه کار ها وجود دارد.  حتی بعضی از آن ها امکان Encryption ایمیل های داخلی را نیز فراهم می کنند. محصولاتی که دارای قابلیت Email Encryption Technology می باشند شامل موارد زیر است :

  • Cisco Email Security Appliance
  • Clearswift Secure Email Gateway
  • Fotinet FortiMail
  • McAfee Email Protection
  • Sophos Email Appliance
  • Symantec Email Security

همچنین در محصولات زیر رمزنگاری با استفاده از یک افزونه قابل اضافه شدن است :

  • Proofpoint Enterprise Protection ( Enterprise Privacy Suite )
  • Symantec Messaging Gateway ( Symantec Content Encryption و Symantec Gateway Email Encryption )
  • Trend Micro InterScan Messaging Security ( Data Privacy and Encryption Module )

توجه داشته باشید که در هنگام انتخاب هر کدام از این محصولات ممکن است قابلیت DLP و Email Encryption Technology شامل هزینه اضافی جهت لایسنس باشد.

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا