Windows Application

پیاده سازی File Server Synchronization توسط نرم افزار ViceVersa Pro و VVEngine – قسمت اول

تصور کنید در سازمانی با شعبه های پراکنده در تمام نقاط دنیا مشغول به کار هستید. سازمان دارای یک File Server اصلی است. کاربران در Branch های مختلف از طریق ارتباطات گوناگون به این File Server متصل می شوند و از فایل های به اشتراک گذاشته شده استفاده می کنند. در بعضی از شعبه ها ممکن است پهنای باند بین شعبه مرکزی که File Server در آن جا قرار دارد و برخی Branch ها بسیار کم باشد. در چنین شرایطی استفاده از File Server به یک معضل جدی برای کاربران مشغول در شعبه ها تبدیل خواهد شد.

برای رهایی از چنین مشکلاتی راه های گوناگونی وجود دارد. برای مثال افزایش پهنای باند در بعضی از موارد امکان پذیر است. اگر امکان افزایش پهنای باند وجود نداشته باشد می توان از روش های WAN Optimization استفاده نمود. راه حل سوم WAFS یا Wide Area File Services است.

Wide Area File Services چیست؟

Wide Area File Services راه کارهایی است که از طریق آن کاربران حاضر در Branch های سازمان بتوانند با همان سرعت LAN به فایل هایی که شعبه مرکزی وجود دارد دسترسی داشته باشند. این دسترسی به طور معمول از طریق Replication یا Synchronization فایل ها در یک سرور در سمت Branch انجام می گردد. بنابراین کاربران به جای اینکه از طریق شبکه WAN به فایل سرور اصلی متصل شوند ، از طریق شبکه LAN به سروری که دائما با File Server اصلی به روزرسانی می گردد ، متصل می شوند.

 

wafs

 

نکته های تهیه لایسنس نرم افزار VVEngine و ViceVersaPro 

یکی از  نرم افزارهای کاربردی در این زمینه  ViceVersa Pro و VVEngine از کمپانی TGRMN است. در این مقاله با استفاده از این دو نرم افزار Synchronization را به صورت Real Time پیاده سازی خواهیم نمود. قابلیت Synchronization  در لحظه ، از ورژن ۲.۱ به بعد به این نرم افزار اضافه گردیده است. همچنین این امکان نیازمند خرید لایسنس جهت هر دو نرم افزار ViceVersa Pro و VVEngine می باشد.  دقت داشته باشید که VVEngine و VVEngine Server Premium دارای  Real Time Synchronization هستند و VVEngine سرور این امکان را ندارد. پس اگر قصد پیاده سازی این Solution را در سازمان دارید در هنگام خرید لایسنس دقت کنید. در این لینک جدول مقایسه ای امکانات هر سه Edition وجود دارد.

تغییر پورت پیش فرض در نرم افزار Adobe Connect 9.5

تفاوت Synchronization و Replication در ViceVersa Pro و VVEngine

قبل از توضیح نحوه پیاده سازی و پیکربندی Real Time Synchronization بهتر است که تفاوت Synchronization و Replication را در نرم افزار ViceVersa و VVEngine بدانیم.

Synchronization همیشه یک ارتباط دو طرفه می باشد. به این معنا که در پیاده سازی هر تغییری که در مبدا و مقصد برای فایل ها به وجود می آید اجرا می شود. در این حالت هیچ تفاوتی ندارد که فایل در کدام سمت تغییر می کند یا اضافه و حذف می گردد. تغییرات در هر دو سمت بر سمت دیگر تاثیر می گذارد.

در Replication و Backup برخلاف Synchronization تنها تغییراتی اعمال می شوند که در مبدا صورت پذیرفته باشند. به این معنا که اگر در File Server شعبه سازمان فایلی اضافه ، حذف و یا ویرایش گردد ، در File Server اصلی این تغییرات اعمال نخواهد شد.

در قسمت دوم مقاله آموزش Real Time Synchronization توسط این نرم افزار به صورت گام به گام و همراه با تصویر در وب سایت تک تیک قرار خواهد گرفت.

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا