امنیتلینوکس

معرفی و آموزش نصب سیستم عامل Kali Linux – بخش آخر(مراحل نصب)

در مقاله و مقالات قبلی در مورد سیستم عامل لینوکس و همینطور کالی برای شما صحبت کردیم.همینطور در مورد مراحل ساخت ماشین مجازی و همینطور گذینه های مربوط جهت نصب سیستم عامل کالی توضیحاتی را برای شما عنوان کردیم.در این مقاله قصد داریم مراحل نصب را برای شما آموزش دهیم.

با ما و مجله تک تیک همراه باشید…!

بعد از ساخت ماشین مورد نظری که در مقاله قبل برای شما در مورد آن صحبت کردیم می باست فایل ایزو یا دی وی دی نصب را جهت بوت و راه اندازی به ماشین خود Attach کنید.

برای این منظور همانند تصویر بر روی گذینه CD/DVD کلیک کنید تا کادر مربوطه باز شود.

سپس گذینه Use ISO Image File را انتخاب کنید تا گذینه Brows فعال شود.

سپس در این قسمت آدرس فایل ISO مربوط به کالی را وارد کنید.

در این قسمت کافیست جهت روشن کردن ماشین خود گدینه ای که در تصویر مشاهده می کنید را انتخاب کنید تا مراحل راه اندازی کالی آغاز شود.

تنظیمات اولیه جهت نصب

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید صفحه Boot Menu قابل مشاهده می باشد.شما با توجه به نیاز خود یکی از موارد را جهت نصب یا استفاده به صورت Live انتخاب کنید.به دلیل اینکه در خیلی از سایت ها مراحل نصب به صورت گرافیکی آموزش داده شده،ما در این مقاله قصد داریم این سیستم عامل را از طریق گذینه Install یعنی بدون رابط کاربری نصب کنیم(برای این منظور بر روی گذینه Install کلیک کنید) منتظر بمانید تا فایل های لازم بر روی دیسک شما Mount شود.

در این تصویر زمان مورد نظر را انتخاب کنید.

در این تصویر لطفا محل یا Location خود را انتخاب کنید.

در صفحه بعد می بایست زبان ورودی کیبور خودرا وارد کنید.

سپس منتظر می مانیم عملیات مربوط به بارگزاری کامپوننت های لازم جهت نصب به پایان برسد.

تنظیمات مربوط به شبکه

در این قسمت که مربوط به تنظیمات شبکه می باشد می بایست HostName خودراوارد کنید.

در ادامه تنظیمات شبکه در این قسمت می بایست نام دامنه یا دامین شبکه خود را وارد کنید.

در این قسمت یک پسورد جهت اکانت Admin وارد کنید.چنانچه این قسمت را خالی قرار دهید اکانت Root غیرفعال شده و بعد از نصب با استفاده از دستور Sudo می توانید تنظیمات آن رامجدد انجام دهید.

دراین قسمت تنظیمات مربوط به Time Zone را انجام می دهیم.

 

تنظیمات مربوط به دیسک

این قسمت تنظیمات مربوط به دیسک می باشد که ۴ حالت دارد!

 Guided – use entire disk

از این گذینه جهت نصب کالی بر روی دیسک بدون حالت مدیریت پارتیشن های منطقی یا LVM استفاده می شود

 Guided – use entire disk and Setup LVM

از این گذینه جهت نصب کالی بر روی دیسک به صورت مدیریت پارتیشن های منطقی یا LVM استفاده می شود.در توضیحات تکمیلی می توان گفت LVM یک روش مدیریت دیسک می باشد که می تواند اعمالی مانند migration وsnap-shot از چندین دیسک به یک انباره دیسک بسیار عظیم را انجام داد.

 Guided – use entire disk and Setup Encrypted LVM

از این گذینه جهت نصب کالی بر روی دیسک به همراه حالت مدیریت پارتیشن های منطقی یا LVM  به صورت رمز شده استفاده می شود.در این قسمت از شما یک رمز می خواهد تا بتواند داده های مورد نظر رارمز کند.در نگهداری این رمز کوشا باشید.

Manual

کاربران با تجربه می توانند از روش پارتیشن بندی دستی برای گزینه های پیکربندی بیشتر استفاده کنند.

در این قسمت از مراحل نصب ما گذینه Guided – use entire disk را انتخاب می کنیم

 

در این تصویر دییسک شما نمایش داده می شود که در تصویر فوق به دلیل کار درمحیط مجازی،یک دیسک مجازی شناسایی شده است.در این قسمت از شما یک پارتیشن جهت نصب سیستم عامل کالی از شما می خواهد.(درصورت خالی نبودن دیسک شما کلیه اطلاعات آن حذف خواهد شد)

در این تصویر می توانید دیسک خود را پارتیشن بندی کنید.دیسک را می توان با استفاده از یکی از چند طرح مختلف تقسیم کرد.بسته به نیاز خود می توانید یکی از ۳ حالت فوق را انتخاب کنید.ماحالت پیش فرض یعنی گذینه اول را انتخاب می کنیم.

دراین تصویر یک Owerview از تنظیمات دیسک می توانید مشاهده کنید.در این تصویر همانطور که مشاهده می کنید Volumes هایی که تنظیماتی در آنها ایجاد می شود نشان می دهد.همینطور با توجه به تصویر یک پارتیشن از نوع Primary  و با فایل سیستم ext4 و یک Logical با فرمت Swap ایجاد می شود.

این صفحه در واقع آخرین فرصت جهت بررسی و تغییر تنظیمات دیسک می باشد.چنانچه بر روی گذینه Yes کلیک کنید مراحل نصب شروع شده و دسک شما بازنویسی می شود.اگرمی خواید تغییراتی در تنظیمات دیسک ایجاد کنید برروی گذینه No کلیک کنید.

درحال نوشتن اطلاعات سیستمی بر روی دیسک ،منتظر می مانیم تا آماده سازی اولیه نصب به پایان برسد.

لینوکس کالی از یک مخزن مرکزی جهت توضیع برنامه ها استفاده می کنید.همچنین آخرین آپدیت این برنامه ها نیز در همین مخزن قرار دارد.یکی از این برنامه ها Network Mirror می باشد،درصورتیکه تمایل دارین می توانید از آن استفاده کنید.در صورت انتخاب گذینه Yes می باست تنظیمات مربوط به Package Manager را انجام دهید.

تنظیمات Boot Loader

درصورتیکه نیاز به نصب GRUB(یا Dual Boot و نصب در کنار ویندوز) دارید می تواید در این قسمت بر روی گذینه Yes کلیک کنید.

در این تصویر ما مسیر نصب را برروی گذینه مشخص شده قرارداده ایم.درصورت نیاز می تواند مسیر را تغییر دهید.

مراحل پایانی نصب را مشاهده می کنید.

مراحل نصب با موفقیت به پایان رسید.لطفا قبل از راه اندازی مجدد مطمعن شوید که رسانه یا دیسک نصب خود رااز سیستم جدا کرده باشید.(همینطور فایل ISO)

بعد از راه اندازی مجدد با وارد کردن نام کاربری(پیش فرض—–>Root) و پسوردی که در مراحل نصب تععین کردیم صفحه دسکتاپ سیستم عامل کالی قابل مشاهده است.

همانطور که می بینید مراحل نصب با موفقیت به پایان رسید و می توانید با این سیستم عامل قدرتمند امنیتی تجربه های بسیار سودمندی را برای خود رقم بزنید.

 

امیدواریم از خواندن این مقاله نهایت استفاده را برده باشین.مجله تک تیک را در شبکه های مجازی دنبال کنید و به دوستان خود معرفی نمایید.
جهت دانلود فایل نصبی (ISO) به این لینک مراجعه کنید 
منابع:
۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا