لینوکس

پرسش های تعیین کننده در انتخاب توزیع مناسب لینوکس

در مقاله پیش رو نگاهی خواهیم داشت به پرسش هایی که در زمان تصمیم گیری درباره توزیع لینوکسی که قصد استفاده از آن را دارید مطرح می شود. با توجه به مواردی که در این چک لیست بیان شده است ، شما به راحتی خواهید توانست توزیع مناسب تر را برای انجام کاری که قصد انجامش دارید را بیابید. این راهنما از طرح درس رسمی بنیاد لینوکس استخراج شده است.

کاربرد اصلی سیستم عامل چه خواهد بود؟

در اینجا منظور از کاربرد این است که آیا سیستم عامل شما قرار است به کاربران شبکه سرویسی ارائه کند یا اینکه برای مثال قصد دارید اتاق کامپیوتر های یک دانشگاه را به سیستم عامل مناسبی مجهز کنید که دانشجویان بتوانند از آن ها استفاده نمایند. بنابراین همان طور که می دانیم کارکرد اصلی سیستم عامل به دو نوع تقسیم می شود : کارکرد به عنوان Desktop و کارکرد به عنوان Server

البته در تصویر زیر ما یک دسته بندی دیگر را نیز به شما نشان داده ایم. این دسته بندی تازه تر شامل نسخه های Embedded می شود که البته کاربردهای آن ها هر روز بیشتر می شود. مشهور ترین آن ها Android است که همه ما می شناسیم و توزیع های کم تر شناخته شده از نوع Embedded بیشتر برای تجهیزات IoT و AI کاربرد دارند.

انواع توزیع های لینوکس

چه Package هایی برای شما مهم هستند؟

در گام دوم سوالی که مطرح می شود این است که چه پکیج هایی باید بر روی توزیع که قصد استفاده از آن را دارید نصب شود. دلیل طرح این پرسش این است که برخی از پکیج ها تنها برای برخی از توزیع های لینوکس ارائه می شوند. بنابراین با طرح این سوال دایره انتخاب ها کوچک تر می شود.

آموزش نصب و راه اندازی Kerio Connect نسخه ویندوزی

چه قدر از فضای هارد دیسک آزاد است؟

اگر شما فضای کمی را در اختیار داشته باشید باید به حجم کلی فایل های توزیع لینوکسی که قصد استفاده از آن را دارید نیز توجه کنید. این پرسش بیش تر در زمانی مطرح می شود که قصد استفاده از یک Embedded Device را داشته باشید که در آن ها فضا به شدت محدود است.

معماری سخت افزار شما چیست؟

معماری های سخت افزاری بسیاری وجود دارند که در هنگام انتخاب توزیع مناسب لینوکس بایستی به آن ها نیز توجه داشته باشیم. از جمله این معماری ها می توان X86 ، ARM ، PPC و … را نام برد. بنابراین قبل از اینکه یک توزیع خاص را برگزینید ابتدا بررسی کنید که آیا از معماری سخت افزاری دستگاه شما پشتیبانی می کند یا خیر؟

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا