MCSEWindows Secretsمایکروسافت

فعال سازی SSH در ویندوز ۱۰ به صورت Beta

تا کنون جهت استفاده از پروتکل SSH بر روی ویندوز ، نیاز به برنامه های  نصب برنامه هایی مانند Putty وجود داشت. حال در نسخه بتای ویرایش تازه ویندوز ۱۰ ، مایکروسافت فکری به حال این موضوع کرده است. خبر خوب برای Administrator های سیستم های لینوکس اینکه ، در صورت نهایی شدن این ویژگی ، دیگر نیازی به نصب نرم افزارهایی مانند Putty برای بهره وری از SSH  نخواهید داشت. اگر شما نیز از کاربرانی هستید که مانند من همیشه ریسک استفاده از آخرین نسخه های بتای ویندوز را به جان می خرید ، این ویژگی جدید ؛ همین حالا در اختیار شماست.

فعال سازی SSH در ویندوز ۱۰

ابتدا از منوی Start عبارت Manage Optional Features را جست و جو نمایید. پس از وارد شدن به این قسمت بر روی دکمه Add feature کلیک کنید.

فعال سازی SSH در ویندوز 10

در این بخش لیستی از Features اختیاری ویندوز را مشاهده می نمایید. برای مثال می دانیم که ویندوز ۱۰ حالتی به نام Developer Mode دارد که در این قسمت قابل فعال سازی است. فعال سازی اس اس اچ بتا نیز در این قسمت قرار دارد. از لیست گزینه OpenSSH Client و Open SSH Server بتا را بیابید.

OpenSSH Client و سپس Install را کلیک نمایید.

بلافاصله سرویس نصب می گردد. اکنون کافی ست وارد Command Prompt ویندوز شوید و با استفاده از دستور SSH به تجهیزات Remote خود متصل شوید.

در صورتی که اطلاعات ورود شما صحیح باشد به دیوایس مورد نظر متصل خواهید شد.

لازم به ذکر است که سوئیچ های SSH به قرار زیر است :

usage: ssh [-46AaCfGgKkMNnqsTtVvXxYy] [-b bind_address] [-c cipher_spec]

[-D [bind_address:]port] [-E log_file] [-e escape_char]

[-F configfile] [-I pkcs11] [-i identity_file]

[-J [user@]host[:port]] [-L address] [-l login_name] [-m mac_spec]

[-O ctl_cmd] [-o option] [-p port] [-Q query_option] [-R address]

[-S ctl_path] [-W host:port] [-w local_tun[:remote_tun]]

[user@]hostname [command]

تک تیک را می توانید در شبکه حرفه ای لینکداین نیز دنبال نمایید.

 

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا