CCNA Routing & Switchingسیسکو

پروتکل های EtherChannel

در مقاله قبلی از این سری آموزشی توضیح داده شد که EtherChannel چه کاربردی دارد و چگونه کار می کند. در این مقاله پیش رو با تشریح پروتکل های EtherChannel مطالب بیشتری را در این باره خواهیم آموخت. به این منظور شما را با پروتکل های EtherChannel  یعنی PAgP و LACP آشنا خواهیم کرد.

EtherChannel Protocols

همان طور که در مقاله قبلی گفته شد زمانی که شما EtherChannel را فعال می نمایید ، حتی اگر یکی از پورت های فیزیکی عضو از کتار بیافتد ، خللی در عملکرد کلی EtherChannel ایجاد نخواهد شد و تنها با پهنای باند کم تر به کار خود ادامه خواهد داد. برای برآوردن این سطح از HA و FT سوئیچ های کاتالیست سیسکو از Channeling Protocol ها استفاده کنند.

Port Aggregation Protocol یا PAgP

این پروتکل که از پروتکل های اختصاصی شرکت سیسکو است باعث می شود که سوئیچ های Cisco Catalyst قابلیت های هر اینترفیس عضو EtherChannel Group است را فرا بگیرند  ( به اصطلاح Learn کنند ) و سپس آن هایی را که قابلیت های مشابه دارند ، به عضویت یک port-channel در بیاورند. ( دقت داشته باشید که EtherChannel Group مجموعه چند EtherChannel و port-channel مجموعه چند پورتئ فیزیکی است که به عنوان یک پورت منطقی با یکدیگر کار می کنند )

Link Aggregation Protocol

این پروتکل نیز مانند PAgP کار می کند. با این تفاوت که LACP یک استاندارد Channeling Protocol است و مختص به دستگاه های سیسکو نمی باشد.

نمونه سوال امتحان بین المللی CCNA درباره EtherChannel

اجازه دهید در انتهای این مقاله با طرح یکی از سوال های آزمون بین المللی سیسکو مفاهیمی که آموخته ایم را مرور کنیم :

متن انگلیسی نمونه سوال آزمون CCNA

What parameter can be different on ports within an EtherChannel?

معنای سوال به زبان فارسی :

چه پارامتری می تواند در پورت های یک EtherChannel متفاوت باشد؟

پاسخ ها :

Speed

DTP negotiation settings

Trunk encapsulation

Duplex

بر اساس نیازمندی های EtherChannel می دانیم که سرعت  ، Duplex و Trunk Encapsulation باید حتما در تمام پورت ها یکسان باشند. بنابراین پاسخ صحیح گزینه DTP negotiation settings است.

۱ ۱ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا