VMWareVMware Workstationمجازی سازی

انتقال ماشین مجازی از VMware Workstation به ESXi و vCenter

نرم افزار VMware Workstation برای استفاده به عنوان یک Laboratory خانگی بسیار مفید است.  اما در محیط های واقعی استفاده از آن به عنوان میزبان ماشین های مجازی که قرار است به کاربران سرویسی را ارائه نمایند چندان منطقی نیست. همان طور که می دانید در سازمان ها از VM Hyper Visor های مختلفی مانند ESXi و Hyper-V به عنوان میزبان ماشین های مجازی استفاد ه می گردد. از طرف دیگر در بسیاری از مواقع بعد از آزمایش یک سرویس یا Solution بر روی VMWare WorkStation نیاز است که با انتقال آن به ESXi آن را در سازمان پیاده سازی نماییم. در این آموزش نحوه انجام این کارِ بسیار ساده را بررسی خواهیم نمود.

بهتر است بدانیم …

  • اگر ماشینی که قصد انتقال آن به ESXi را دارید قرار است همچنان در VMware WorkStation نیز استفاده شود ، بنابراین باید از طریق ویزاردِ Deploy the New Virtual Machine with Customization این کار انجام پذیرد. چرا که در این روش قادر خواهیم بود ، در زمان Deploy مقدار MAC Address و SID را تغییر دهیم. در نتیجه ماشین ها بدون هیچ گونه مشکلی در کنار هم کار خواهند کرد.
  • قبل از انتقال ماشین مجازی بهتر است همه Snapshot ها را Remove کنید. همچنین از عدم اتصال Removable Medias به ماشین مجازی اطمینان حاصل نمایید.

روش اول انتقال ماشین مجازی از VMware Workstation به ESXi

  • ابتدا ماشین مجازی را در VMware Workstation خاموش نمایید. سپس بر روی نام ماشین مجازی کلیک کنید. از منوی File گزینه Export to OVF را برگزینید.

مسیری را برای ذخیره فایل مشخص و آن را با فرمت OVF ذخیره کنید. فرآیند Export آغاز می شود که با توجه به حجم ماشین مجازی و سرعت Read و  Write هارد دیسک ممکن است زمان زیادی به طول بیانجامد.

  • از طریق VMware Web Client به ESXi متصل شوید. بر روی Virtual Machines کلیک راست نمایید و Create / Register VM را کلیک نمایید.
نحوه تغییر IP سرور ESXI از محیط وب + ویدیو

در ویزاردِ New virtual machine گزینه Deploy a Virtual machine from an OVF or OVA file را انتخاب کنید.

 

 

در پنجره بعدی در فیلد Enter a name for the virtual machine یک نام برای ماشین مجازی که قرار است از OVF ساخته شود انتخاب کنید. در مستطیل آبی رنگ کلیک کنید. اکنون به مسیری که OVF را در آن ذخیره نموده اید رجوع کنید. سه عدد فایل با پسوند های VMDK ، OVF و mf را انتخاب و بر روی Open کلیک کنید.

Export from VMware Work Station to ESXi - 4در مرحله سومِ ویزارد ، DataStore های موجود نمایش داده می شود. Storage ای را که قصد دارید ماشین مجازی در آن اجرا شود ، انتخاب نمایید.

در مرحله چهارم می توانید Network Mapping و Disk Provisioning را مشخص نمایید.

در پنجره بعد خلاصه ای از تنظیمات نمایش داده خواهد شد. در صورتی که مورد تایید است بر روی Finish کلیک کنید. دقت داشته باشید تا زمان Deploy کامل ماشین مجازی از Refresh نمودن Browser خودداری نمایید.

اکنون کافی ست منتظر بمانید که ماشین مجازی از روی فایل OVF ایجاد گردد . 🙂

روش دوم انتقال ماشین مجازی از VMware Workstation  به ESXi

اگر از VMware Workstation نسخه ۱۲ به بالا استفاده می کنید ، یک راه بسیار ساده تر وجود دارد. وارد نرم افزار VMware Workstation شوید و کلید ترکیبی Ctrl + L را بفشارید. در پنجره Connect to Server اطلاعات سرور ESXi یا vCenter خود را وارد نمایید و بر روی Connect کلیک کنید.

اکنون در پنل سمت چپ لیست ماشین های مجازی هاستی یا vCenter ای که به آن متصل شده اید ، اضافه گردیده است. کافی ست ماشین مجازی موجود در WorkStation را پس از خاموش نمودن Drag and Drop نمایید.

خروجی گرفتن از ماشین مجازی با فرمت OVF

برای اطلاع از جدید ترین مقاله های وب سایت تک تیک کانال تلگرام TechTik را دنبال نمایید. 😉

 

 

 

۵ ۱ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
3 کامنت
جدیدترین
قدیمی ترین نظرات با تعداد رای بالا
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
علی
علی
1 ماه پیش

عااالی عالی
فقط یه سوال اگه از ماشین مجازی ورژن ۱۵ یا بالاتر فایل ovf رو خروجی بگیریم چطوری روی esxi ورژن پایین مثل ۵.۵ اون رو register/create کنیم؟

ناشناس
ناشناس
1 سال پیش

سپاس عال بود

farhadfery
farhadfery
2 سال پیش

تشکر

دکمه بازگشت به بالا