VMWareVMware Workstationمجازی سازی

آشنایی با Clean up Disks در VMware Workstation

در این مقاله  به بررسی عمل Disk Cleanup می پردازیم. اما در ابتدا توضیح می دهیم که عمل Disk Cleanup چیست و چه کاربردی دارد. استفاده مداوم از رایانه های شخصی و ماشین های مجازی موجب کم شدن سرعت آن ها نیز می شود اما با مراقبت های مناسب می توان از این اتفاق جلوگیری کرد و یا در صورت رخ دادن آن به حالت اولیه بازگشت. دلیل اصلی کاهش سرعت در ماشین های مجازی پر شدن فضای هارددیسک از داده ها است و هرچقدر که کار با ماشین مجازی بیشتر شود فضای خالی هم سریع تر پر خواهد شد. اکنون قصد داریم که نحوه پاک کردن داده های غیر ضروری را در ماشین مجازی VMware Workstation توسط ابزار Disk up  Clean را به شما آموزش دهیم و سرعت آن را نیز بالا ببریم پس با ما همراه باشید.

 

عمل Disk Cleanup در VMware Workstation


ماشین‌های مجازی مقدار زیادی از فضای هارددیسک را اشغال می‌کنند. برای مثال وقتی روی یک ماشین مجازی فایلی به حجم ۲گیگا‌‌بایت کپی کنید، ۲ گیگا‌‌بایت از هارد‌‌دیسک فیزیکی کم شده و به هارد‌‌دیسک مجازی اضافه می‌شود. حال اگر این فایل را از روی ماشین‌‌مجازی پاک کنید، این ۲‌‌گیگابایت به هارد‌‌دیسک فیزیکی بر‌‌نمی‌گردد. بنابراین در طی انجام اعمال مختلف بر‌‌روی ماشین‌‌مجازی، فضای هارد‌‌دیسک مجازی پیوسته در حال بزرگ شدن است، که همیشه مقداری از این فضا بدون استفاده باقی می‌ماند.
VMware Workstation یک گزینه مدیریتی دارد، که به سادگی فضای هارد‌‌دیسک را بازیابی می‌کند. برای اینکه این فضای بدون استفاده دوباره به هارد‌‌دیسک فیزیکی باز‌‌گردد از فرمان Clean up disks استفاده می‌‌شود.

در مواقعی که فضای هاردیسک ما پر شده عملکرد ماشین مجازی یا سیستم با مشکل مواجه میشود عمل Disk Cleanup کمک بسیار خوبی برای بهبود سرعت ماشین مجازی به ما میکند.
نکته: برای استفاده از Clean up Disks،  ماشین‌‌مجازی باید خاموش باشد و در صورت خاموش نبودن ماشین مجازی پیغام زیر به شما نمایش داده می شود.

Disk Clean up Vmware
در ابتدا ماشین مجازی مورد نظر را انتخاب کنید سپس از منو VM => Manage => Clean up Disks را انتخاب نمابید.

Disk Clean up Vmware
سپس پیغام زیر به شما نمایش داده می شود  کافیست بر روی گزینه Clean up now کلیک کنید.

Disk Clean up Vmware

سپس باید صبر کنید تا عملیات Clean up صورت گیرد.

 Disk Clean up Vmware

پس از اینکه عملیات با موفقیت به پایان رسید، پیغام زیر به شما نمایش داده خواهد شد.

 Disk Clean up Vmware
اگر ماشین مجازی نیازی به عملیات Clean up disks نداشته باشید به شما پیغام زیر را نمایش خواهد داد.

 Disk Clean up Vmware

۵ ۱ رای دادن
رای دادن به مقاله
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا