تکنولوژیسیسکوشبکه و ارتباطات

چطور برای امتحان CCNA آماده شویم؟

توجه : اطلاعات این مقاله تا تاریخ ۲۰ فوریه ۲۰۲۰ معتبر هستند. اما برخی از بخش های آن برای داوطلبان شرکت در سایر آزمون های سیسکو بعد از این تاریخ نیز مفید خواهد بود. همچنین تمام سوالات شما درباره شرایط آزمون های جدید شرکت سیسکو در بخش کامنت ها پاسخ داده خواهد شد. از تاریخ ۹ ژانویه ۲۰۲۰ به بعد به روزرسانی های مربوط به شیوه جدید آزمون های بین المللی سیسکو به مرور زمان به این مقاله افزوده خواهد شد. مطالب جدید با رنگ آبی و مطالب قدیمی را با رنگ مشکی مشاهده می نمایید : 

در شیوه جدید برگزاری آزمون های سیسکو ، آزمون CCNA به شاخه های متفاوت تقسیم بندی نمی شود. بلکه تنها یک نوع آزمون CCNA وجود دارد. مسیر کلی Certification Track جدید را در این پست تلگرامی مشاهده می کنید. همچنین شما می توانید بدون اخذ مدرک CCNA مستقیما مدرک CCNP را دریافت نمایید. 

لازم به ذکر است که از این پس هیچ آزمونی تحت عنوان CCENT وجود ندارد. 

پیش از این اهمیت اخذ مدرک CCNA را در این پست توضیح داده بودیم. در حالی که شبکه های Enterprise در حال گذار به معماری Controller Based هستند ، توانایی ها و دانش مورد نیاز برای مهندسان شبکه نیز در حال تغییر است. به جهت همین تغییرات شرکت Cisco نیز به عنوان یکی از پرچمداران این مهم ، پیوسته در حال بازبینی دوره ها و مدارک بین المللی خود می باشد. در این راهنما نقشه راه اخذ مدرک CCNA Routing and Switching را برای شما ترسیم خواهیم کرد.

برای اخذ مدرک CCNA چه پیش نیازهایی لازم است؟

در واقع برای شرکت در امتحان بین المللی CCNA و دریافت مدرک شما نیاز به هیچ پیش نیازی ندارید! اگرچه پیش زمینه ذهنی درباره مقدمات شبکه لازم است.

کدام امتحان ها برای دریافت مدرک CCNA مورد نیاز هستند؟

برای اینکه شما بتوانید مدرک رسمی CCNA را دریافت نمایید ، دو مسیر پیش رو وجود دارد. گزینه اول این است که در امتحان ۲۰۰-۱۲۵ CCNA شرکت نمایید. دوره پیشنهادی برای آمادگی موفقیت در این امتحان دوره Interconnected Cisco Networking Devices: Accelerated (CCNAX) است.

گزینه دوم گذراندن امتحان های ۱۰۰ – ۱۰۵ ICND1 و ۲۰۰ – ۱۰۵ ICND است. همچنین در صورتی که قصد داشته باشید برای فراگیری مواد امتحان در دوره های کمپانی سیسکو شرکت نمایید Interconnecting Cisco Networking Devices Part 1 (ICND1) و ICND2 پیشنهاد می گردد.

این دوره ها به دو صورت مجازی ( Virtual Classroom )  و حضوری ( Classroom ) برگزار می شود که لیست موسسه های مورد تایید سیسکو جهت گذراندن این دوره ها در سراسر دنیا در وب سایت آن ها موجود است. ( بر روی نام دوره ها در مقاله کلیک کنید تا به صفحه مربوط در وب سایت Cisco هدایت شوید. )

Fiber Optic Switch Cisco

آیا برای شرکت در امتحانات بایستی حتما در دوره های سیسکو شرکت نماییم؟

خیر ، هیچ اجباری برای گذراندن دوره های آموزشی در موسسه های تایید شده یا تایید نشده برای شرکت در این آزمون وجود ندارد. به همین دلیل سیسکو منابعی را برای اشخاصی که قصد دارند به صورت مطالعه خود خوان یا Self Study در این امتحان ثبت نام نمایند معرفی کرده است.

البته باید بدانید که بیشتر این منابع رایگان نیستند. Self Study Materials کمپانی سیسکو برای امتحان CCNA به سه دسته Cisco Learning LAB یا آزمایشگاه یادگیری سیسکو ، Cisco E-Learning و Certification Practice Exams است. در زیر لینک همه این موارد قرار داده شده است. ( همان طور که گفته شد ، این منابع رایگان نیستند و قیمت آن ها بین ۲۵۰ دلار تا ۷۵۰ دلار متغیر است )

Cisco Learning Labs for ICDN1

Cisco Learning Labs for ICDN2

Cisco E-Learning for ICDN1

Cisco E-Learning for ICDN2

Certification Practice Exams

همچنین شما کلیه مواد امتحانی شرکت در آزمون CCNA را به صورت یکجا در این لینک بیابید. خبر خوب اینکه بعضی از این منابع قابل استفاده رایگان هستند. ( کافی است که حساب کاربری Cisco Learning Network داشته باشید )

در پایان ، مایلم اعلام کنم که بعضی از سوالات پرتکرار را به صورت مستمر و رایگان در کانال تلگرام شخصی ام به آدرس https://t.me/wearebits و صفحه اینستاگرام https://www.instagram.com/weallarebits/ با شما به اشتراک خواهم گذاشت.

در مقاله بعدی تک تیک از این سری درباره درصد توزیع سوالات ، روش های ثبت نام و دریافت زمان و مکان امتحانات و اطلاعات تکمیلی مفید درباره آزمون CCNA صحبت خواهیم کرد.

 

 

 

 

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا