Exchangeمایکروسافت

استفاده از نام کاربری به جای User Principal Name در سرویس ایمیل مایکروسافت

اگر دقت کرده باشید هر زمان کاربران بخواهند از طریق وب (OWA) به صفحه ایمیل خود وارد شوند باید نام دامین و سپس نام کاربری خود را وارد کنند.
اما اگر بخواهید کاربران فقط با وارد نمودن نام کاربری خود به صفحه ایمیل شان وارد شوند کافیست  از قسمت پنل مدیریتی Exchange وارد سربرگ servers شوند و از منوهای بالا گزینه Virtual directories کلیک کنند در قسمت پایین صفحه بر روی گزینه (OWA (Default web site دوبار کلیک کنید تا صفحه مربوطه باز شود در پنجره باز شده وارد سربرگ authentication شوید و گزینه Use forms-base authentication را انتخاب از بین ۳ گزینه های پایین صفحه گزینه آخر یعنی User name only را انتخاب کنید تا کاربران بتوانند فقط با نام کاربری خود وارد صفحه ایمیل شوند.

اما اگر گزینه دوم یعنی (user principal name (UPN را فعال کنید کاربران باید نام کاربری خود را بصورت Username@domain.com وارد کنند یعنی بجای کلمه User نام کاربری خود را وارد کنند سپس علامت @ و بعد بجای domain.com نام کامل دامنه شبکه خود را وارد کنند.

Exchange-Log-on-1
حالا بر روی دکمه  Browse کلیک کنید در پنجره باز شده سرور دامین خود را انتخاب کنید.
Exchange Log on (2)

گزینه سوم یعنی  User name only را انتخاب و بر روی Save کلیک کنید، با انجام اینکار با یک پیغام هشدار مواجه می شوید که اعلام می کند برای اینکه این پیکر بندی بتواند انجام شود سرویس (Internet information services(IIS را با دستور iisreset /noforce در برنامه CMD وارد کنید تا یکبار این سرویس ریستارت شود.
Exchange Log on (3)
برنامه CMD را باز کنید و دستور iisreset /noforce را وارد کنید و Enter بزنید.

Exchange Log on (4)بعد از این تغییرات زمانی که کاربران از طریق وب (OWA) وارد صفحه ایمیل خود شوند در هنگام وارد کردن نام کاربری و پسورد می توانند فقط نام کاربری خود را وارد کنند و دیگر نیزی به وارد کردن نام دومین شبکه نمی باشد.

 

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین نظرات با تعداد رای بالا
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
ناشناس
ناشناس
1 سال پیش

عالی .خیلی خیلی ممنون لطف کردید

دکمه بازگشت به بالا