Ubuntuویدیو

آموزش تصویری نصب Ubuntu در Vmware Workstation

اوبونتو سیستم عاملی است که توسط مارک شاتل ورث (Mark Shuttleworth) در سال ۲۰۰۴ منتشر شد. در ابتدا به صورت موقت به عنوان شاخه ای از Debian GNU/Linux فعالیت خود را آغاز نمود. دلیل انتشار نسخه موقت هم این بود که هر شش ماه یک نسخه جدید از اوبونتو منتشر شود و از کدهای دبیان (Debian) استفاده نماید.

اوبونتو یک نرم‌افزار آزاد و open source است و کلیه نسخه‌های آن به صورت کاملا رایگان عرضه می شود. یکی از نکات مورد توجه در این سیستم عامل، تاکید بر دسترسی جهانی است، به همین منظور این نرم‌افزار برای تمام ملیت‌ها و به زبان های مختلف عرضه شده است. کار کردن با اوبونتو بسیار راحت است و حتی کاربران مبتدی نیز، شیوه های کار با آن را فرا می گیرند و خیلی سریع به محیط آن عادت می‌ کنند.

در اوبونتو شما قادر خواهید بود نرم ‌افزارها را مطابق نیاز خود سفارشی نموده و استفاده نمایید. اوبونتو دارای انواع ابزارهای متداول اداری، اینترنت، گرافیک، برنامه نویسی و چندرسانه‌ای می باشد و همین امکانات باعث شده که مورد استقبال عموم قرار گیرد.

این سیستم‌ عامل یکی از کاربرپسندترین نسخه های گنو-لینوکس(GNU/Linux)است و در مدت نسبتا کوتاه عمر خود، توانسته بین کاربران عادی رشد خیره کننده ای داشته باشد و از محبوبیت خاصی نیز برخوردار شود. گنو-لینوکس یک سیستم عامل آزاد، ایمن و کارآمد است. برخلاف ویندوز و سیستم عامل‌های دیگر، کدهای گنو-لینوکس برای عموم در دسترس است و چون این سیستم عامل از نوع open source است، به وسیله مشارکت کنندگان و علاقمندان در حال توسعه می باشد.

نحوه تنظیم IP در ویندوز 11

آموزش نصب این سیستم عامل را می توانید از لینک زیر مشاهده نمایید

۳.۸ ۱۹ رای دادن
رای دادن به مقاله
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
5 کامنت
جدیدترین
قدیمی ترین نظرات با تعداد رای بالا
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
ناشناس
ناشناس
1 سال پیش

اخه گونی کدوم لینک

آخرین تغییر 1 سال پیش توسط ناشناس
حسین
حسین
2 سال پیش

سلام وقت بخیر یه سوالی داشتم من میخواستم Ubuntu رو از توی wmware استارت بزنم همچین اروری داد ? This host supports Intel VT-x, but Intel VT-x is disabled. Intel VT-x might be disabled if it has been disabled in the BIOS/firmware settings or the host has not been power-cycled since changing this setting. (۱) Verify that the BIOS/firmware settings enable Intel VT-x and disable ‘trusted execution.’ (۲) Power-cycle the host if either of these BIOS/firmware settings have been changed. (۳) Power-cycle the host if you have not done so since installing VMware Workstation. (۴) Update the host’s BIOS/firmware to… بیشتر»

علی کارآگاه
در پاسخ به  حسین
2 سال پیش

سلام
وارد بایوس سیستم بشید و قابلیت  Intel VT-x, but Intel VT-x را فعال کنید

zahrasss
zahrasss
3 سال پیش

سایت دانلود ubuntu برای وی ام ور قرار بدید

علی کارآگاه
در پاسخ به  zahrasss
3 سال پیش

سلام
لینک دانلود اوبونتو => کلیک کنید

دکمه بازگشت به بالا