Veeam Backupمجازی سازی

نصب Veeam Backup & Replication

در آموزش های قبلی تک تیک درباره پیش نیازهای Veeam Backup & Replication و همچنین تامین امنیت آن به طور مختصر صحبت شد. در این آموزش قصد دارم نحوه نصب Veeam Backup and Replication را آموزش دهم.

۱- Veeam Backup & Replication و شرایط استفاده برای VMware
۲- پیش نیازهای سخت افزاری و نرم افزاریِ Veeam Backup & Replication
۳- آیا Veeam Backup & Replication می تواند بلایِ جان امنیت شبکه شود؟

زمانی که نرم افزار Veeam Backup & Replication را نصب کنید ، به صورت خودکار Veeam Backup & Replication Console نیز به همراه آن نصب خواهد شد. در صورتی که بخواهید آن را به صورت Remote نیز کنترل نمایید این امکان وجود دارد که Console را به طور جداگانه در ماشین های دیگر نیز نصب کنید.

مراحل نصب Veeam Backup and Replication

  • ابتدا جدیدترین نسخه نرم افزار را ا این آدرس دریافت نمایید.
  • فایل دانلود شده را به سرورِ بک آپ Mount نمایید.
  • فایل exe را اجرا کنید.
  • بر روی Install کلیک نمایید.

Install Veeam - 1در صورتی که شرایط استفاده از نرم افزار را پذیرفته اید گزینه I accept the terms in the license agreement را انتخاب و بر روی Next کلیک کنید.

مسیر فایل لایسنس خریداری شده که با فرمت lic می باشد را مشخص نمایید. در صورتی که لایسنس نداشته باشید می توانید با کلیک بر روی Next بدون مشخص کردن مسیرِ فایل لایسنس از امکانات ویرایش رایگان نرم افزار استفاده نمایید.

در مرحله بعد لیست پیش نیازهایی که ممکن است بر روی سیستم شما وجود نداشته باشد نمایش داده می شود. در صورتی که هیچ پیش نیازی را از قلم ننداخته باشید ، بر روی Next کلیک نمایید. در غیر این صورت با کلیک بر روی گزینه Install ویزارد به صورت خودکار نرم افزار پیش نیاز را دانلود و نصب خواهد کرد. اگر مایل هستید که خودتان نرم افزار های پیش نیاز را نصب نمایید ، پس از نصب به صورت Manually دکمه Re-run را برای بررسی مجدد انتخاب کنید.

همان طور که در تصویر بعد مشاهده می نمایید ، پیش نیازهایی که در سرور آزمایشگاه مجازی تک تیک وجود نداشتند اکنون نصب شده اند. بنابراین بر روی Next کلیک می کنیم.

در پنجره بعدی خلاصه ای از تنظیماتی که در طول Wizard انجام شد ، نمایش داده می شود. بر روی Install کلیک کنید.

  • بعد از اتمام نصب بر روی Finish کلیک نمایید. با استفاده از Shortcut ایجاد شده در Desktop نرم افزار را اجرا کنید.
  • بر روی Connect کلیک نمایید.

اکنون خواهید توانست از امکانات این نرم افزار قدرتمند لذت ببرید. در مقاله های آینده تک تیک سناریو های مختلفی را در Veeam Backup & Replication آموزش خواهیم داد. 🙂

 

 

۴ ۴ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
2 کامنت
جدیدترین
قدیمی ترین نظرات با تعداد رای بالا
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
علیرضا
علیرضا
6 سال پیش

من اخرین ورژن Veeam رو نصب کردم اما قسمت Backup & Replication نیست در برنامه

دکمه بازگشت به بالا