Veeam Backupمجازی سازی

Veeam vPower NFS چیست و چه کاربردهایی دارد؟

در سری مقاله های قبلی آموزش Veeam Backup and Replication درباره نحوه ایجاد Job های Backup توضیح داده شد. همچنین گفته شد که برای درک انواع مختلف Restore در Veeam Backup and Replication بایستی با تکنولوژی های Sure Backup و vPower NFS Service آشنا باشیم. قبل تر SureBackup را توضیح دادیم و مطابق وعده مان در این مقاله تکنولوژی Veeam vPower NFS Service را توضیح خواهیم داد.

Veeam vPower NFS Service

برای بررسی Backup های تهیه شده از VM ها با استفاده از SureBackup ، نرم افزار Veeam Backup & Replication از تکنولوژی vPower بهره می برد. تکنولوژی vPower ویژگی های زیر را ارائه می دهد :

  • Recovery Verification یا تایید امکان بازیابی صحیح
  • Instant VM Recovery یا امکان بازیابی سریع ماشین مجازی
  • Universal Application-Item Recovery که به اختصار به آن U-AIR گفته می شود و این امکان را فراهم می نماید که Object ها را به صورت تکی را از برخی برنامه های اجرا شده در محیط مجازی بازیابی نمایید. برای مثال امکان بازیابی یک Email پاک شده ، یک Record پاک شده از دیتابیس و یک فایل و دایرکتوری خاص در Share Folder را فراهم می کند.
  • On-Demand Sandbox که ترجمه آن می شود گودال شن بازی بر حسب درخواست 😀 !

البته لازم به ذکر است که ترجمه چندان بی ربطی هم نیست. چرا که این ویژگی محیط مجازی را فراهم می کند که بتوانید ماشین های مجازی پشتیبان گرفته شده را در آن به صورت آزمایشی اجرا نمایید و در واقع در آن محیط هر بلایی که خواستید بر سر ماشین های مجازی می آورید. برای مثال Patch ها  و Upgrade ها را امتحان کنید یا نرم افزارهای جدید را بر روی ماشین مجازی تان امتحان نمایید.

  • Multi-OS file-level restore نیز ویژگی بسیار جالبی است که در مقاله های آینده وب سایت تک تیک حتما آموزش داده خواهد شد.

.

کلید پیاده سازی تکنولوژی vPower سرویس vPower NFS Service است. vPower NFS Service سرویسی است که در ویندوز اجرا می شود تا باعث شود ویندوز ، مانند یک NFS Server عمل کند.

در سروری که این سرویس راه اندازی می شود ، نرم افزار Veeam Backup & Replication یک دایرکتوری مخصوص به عنوان vPower NFS Datastore ایجاد می نماید. زمانی که شما یک VM را از محل Backup راه اندازی کنید ، Veeam Backup and Replication فایل VMDK مربوط به آن را در همین دایرکتوری که vPower NFS Datastore است منتشر می کند. البته توجه داشته باشید که در این جا منتشر به این معنا است که یک فایل شبیه سازی شده از VMDK اجرا می شود و VMDK اصلی دست نخورده باقی خواهد ماند.

در این مرحله vPower NFS Datastore به هاست ESXi به اصطلاح Mount می شود. بنابراین ESXi می تواند ایمیجِ  ماشین های مجازی را از طریق vPower NFS DataStore مشاهده و با آن ها به عنوان فایل های معمولی VMDK رفتار کند.

در نهایت فایل های شبیه سازی شده VMDK به عنوان Pointer یا اشاره گر هایی به فایل های اصلیِ موجود در Backup Repository عمل می نمایند.

از آن جایی که vPower NFS DataStore از یک طرف با vPower NFS Server و از طرف دیگر با ESXi در ارتباط است ، دقت داشته باشید که برای راه اندازی آن نیاز است که VMKernel با vPower NFS DataStore ارتباط مستقیم داشته باشد.

در مقاله های آینده تک تیک نحوه پیاده سازی حالت های مختلف Restore در Veeam Backup and Replication همراه با تصویر آموزش داده خواهد شد. پس فراموش نکنید که تک تیک را در شبکه های اجتماعی دنبال نمایید.

همچنین لیست مطالب آموزش Veeam Backup & Replication به ترتیب انتشار به این صورت است :

۱- Veeam Backup & Replication و شرایط استفاده برای VMware

۲- پیش نیازهای سخت افزاری و نرم افزاریِ Veeam Backup & Replication

۳- آیا Veeam Backup & Replication می تواند بلایِ جان امنیت شبکه شود؟

۴- نصب Veeam Backup & Replication

۵- چطور یک vSphere Server به Veeam Backup & Replication اضافه نماییم؟

۶- ایجاد Backup Job در Veeam Backup & Replication

۷- SureBackup در نرم افزار Veeam Backup & Replication چیست و چه کاربردی دارد؟

 

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا