AsteriskElastixIssabelتلفن تحت شبکه

سناریوی جامع اعمال شرط های زمانی و Time Group در الستیکس و ایزابل

در مقاله Time Group و Time Conditions درباره گروه های زمانی Elastix و ایزابل صحبت کردیم. در این مقاله هر دو این مفاهیم را در کنار یکدیگر و به عنوان یک سناریو شرح خواهیم داد.

سناریو تنظیم DID بر اساس شرط های زمانی

همان طور که در تصویر زیر مشاهده می نماییم در این سناریو به شما نشان خواهیم داد که چگونه تماس های وروردی را از طریق قابلیت DID که در این لینک توضیح داده شده است ، با استفاده از Time Conditions به IVR های متفاوتی متصل می نماییم.

شرایط زمانی در الستیکس

در این سناریو شرط های زمانی از دو Time Group برای ساعت های کاری و ساعت های غیر کاری سازمان استفاده می کنند.

همچنین برای هر محدوده زمانی پیغام های متفاوتی به عنوان Announcement آی وی آر در نظر گرفته شده است.

در این مقاله ما فرض می کنیم که Time Group ها و Time Condition ها را بر اساس مقاله هایی که از آن ها یاد شد ایجاد کرد ه اید. همچنین IVR ها از قبل بر اساس مقاله ای که در این لینک وجود دارد ایجاد شده اند.

در این مرحله کافی ست که از منوی PBX Configurations گزینه Inbound Routes را برا ساخت یک مسیر ورودی انتخاب نماییم.

شرایط زمانی در الستیکس

اکنون DID مورد نظرمان را به عنوان مسیر ورودی برمی گزینیم یا اینکه یک DID جدید را تولید خواهیم کرد. در این مقاله ما از یک DID از پیش ایجاد شده استفاده می نماییم.

در تنظیمات DID به عنوان آخرین فیلد شما می توانید مقصد DID را تعیین کنید. به راحتی آن را بر روی Time Condition ای که از قبل ایجاد کرده اید قرار دهید.

ارتباط VoIP شعبه های مختلف سازمان در Kerio Operator

شرایط زمانی در الستیکس

بر روی Submit و سپس Apply Config کلیک نموده و از این پس شرط های زمانی برای تماس های ورودی به صورت خودکار اعمال خواهد شد.

 

۳ ۳ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
2 کامنت
جدیدترین
قدیمی ترین نظرات با تعداد رای بالا
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
علیرضا نیک یار
علیرضا نیک یار
4 سال پیش

سلام من می خواستم time condition رو در پایان وقت کاری به صورت دستی فعال کنم به کمک code features و صبح ها به صورت اتومات سر ساعت time condition غیرفعال بشه لطفا راهنمایی کنید.
با تشکر

دکمه بازگشت به بالا