AsteriskIssabelتلفن تحت شبکه

Class of Service جهت ایجاد محدودیت تماس در ایزابل

پیش از این در مقاله ” ایجاد محدودیت دسترسی به Outbound Route بدون استفاده از Custom Context در Elastix ” روشی ابتکاری را جهت ایجاد محدودیت تماس برای برخی از کاربران آموزش داده بودیم. در همان آموزش توضیح داده شده بود که روش اصولی تر در Elastix استفاده از Custom Context است که به صورت پیش فرض در الستیکس نصب نشده است. همچنین به این نکته اشاره شد که در ایزابل این مشکل کاملا حل شده است و شما به راحتی می توانید مانند مراکز تلفنی پاناسونیک و سیسکو از قابلیت CoS یا Class of Service بهره ببرید. مطابق وعده قبلی تیم تک تیک مقاله آموزش استفاده از Class of Service تقدیم حضورتان می گردد :

Class of Service در ایزابل چیست؟

CoS یا Class of Service در واقع مجموعه پالیسی هایی که هستند که بیشتر با استفاده از Dial Pattern ها ایجاد می شوند و قابل اعمال بر روی Extension ها ( داخلی ها ) در ایزابل هستند. برای مثال شما می توانید با استفاده از Dial Pattern شماره گیری تلفن های خارج از کشور را در مرکز تلفنی خود ناممکن کنید.

حال اگر همین Dial Patern ها را در یک CoS ذخیره کنید به راحتی خواهید توانست آن را به داخلی های مورد نیاز اعمال نمایید.

ایجاد CoS در ایزابل

ابتدا از منوی PBX  و سپس PBX Configuration گزینه Class of Service را انتخاب نمایید.

Class of Service در ایزابلاکنون یک نام برای Class در نظر بگیرید و توضیحات آن را در Description  بنویسید.

در صفحه Edit Class می توانید Dial Rules های دلخواه خود را بنویسید. هر Dial Rule در یک خط قرار می گیرد و به ترتیب اعمال می شوند.

در این قسمت هم می توانید این Rule و وضعیت اعمال آن را به تمام Route های بیرونی به صورت یک جا اعمال نمایید و هم می توانید آن را به یک Outbound Route خاص ، مثلا ۹_Outside اعمال کنید. یا این امکان وجود دارد که آن را برای Outbound Route  مورد نظرتان Deny نمایید.

در پایان می توانید Class of Service را برای داخلی ساخته شده در ایزابل نیز اعمال کنید : ( در تنظیمات خود Extension )

۳.۸ ۴ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
3 کامنت
جدیدترین
قدیمی ترین نظرات با تعداد رای بالا
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
ناشناس
ناشناس
5 ماه پیش

خیلی اذیت شدی برای تهیه این آموزش.
ازت متشکرم

harveyspecter
harveyspecter
در پاسخ به  ناشناس
5 ماه پیش

:))))))))))))))))))))))))))))

محمد
محمد
1 سال پیش

سلام
برای محدود کردن تماس از بیرون به داخلی باید به چه صورت انجام شود؟

دکمه بازگشت به بالا