AsteriskElastixIssabelKerio Operatorتلفن تحت شبکه

خطای No Carrier Detected در زمان ارسال فکس در الستیکس و ایزابل

یکی از دشواری های کار با مراکز تلفن تعداد بالای لیست خطاهای آن هاست. به طور مسلم آگاهی به تمام این خطاها برای هیچ فردی ، حتی برنامه نویسان چنین نرم افزارهایی نیز امکان پذیر نیست. به همین دلیل ما در تک تیک سعی خواهیم کرد به مرور برخی از این خطاها را توضیح دهیم تا کاربران در زمان رو به رو شدن با آن ها بتوانند با جست و جویی سریع در وب سایت تک تیک به علت خطا پی ببرند. در این مقاله خطای No Carrier Detected را که در زمان ارسال فکس به وجود می آید توضیح خواهیم داد. شما نیز می توانید خطاهای دریافتی خود را در قسمت نظرات همین مقاله اعلام نمایید تا مقاله مربوط به آن در وب سایت تک تیک تالیف گردد.

No Carrier Detected در نرم افزارهای فکس مجازی از جمله ایزابل و الستیکس

این یکی از خطاهای رایج است ، که در زمان ارسال فکس به وجود می آید. نکته اول در زمان مشاهده این Error این است که اگر آن برای فکس رخ دهد می توانید مطمئن باشید که فرستنده فکس شما یا Virtual Fax به درستی کار می کند و Fax از ترانک SIP شما خارج و به بیرون ارسال شده است. چرا که این خطا مربوط به مشکل در فرستنده نیست.

اما ایراد سمت گیرنده فکس چیست؟ این مشکل می تواند به یکی از علت های زیر رخ دهد :
  • اولین احتمال این است که شماره وارد شده برای ارسال فکس ، مربوط به یک دستگاه FAX نباشد. یا اینکه در سمت دیگر یک IVR وجود دارد.
  • زمانی که فکس به شماره مقصد ارسال می شود ، یک پیغام از پیش ضبط شده پخش می شود. برای مثال شماره مورد نظر در شبکه وجود ندارد.
  • ممکن است فکس در مقصد وجود داشته باشد ، اما دستگاه به هر دلیلی خاموش شده است یا اینکه بر روی حالت دریافت فکس تنظیم نشده باشد.
آموزش فارسی سازی محیط ایزابل

با توجه به دلایلی که گفته شد امکان دریافت پیغام خطای No Carrier Detected وجود دارد.

بهترین راه برای عیب یابی چنین مواردی این است که با یک دستگاه تلفن شماره مقصد را شماره گیری نمایید و ببینید آیا صدای سیگنال فکس را می شنوید یا خیر؟

مشکل رایج دیگر این است که گاهی برای آزاد سازی ترانک خروجی یک عدد تعیین شده است. برای مثال باید رقم ۹ گرفته شود. ممکن است کاربر فراموش کرده باشد ، رقم ۹ را قبل از شماره تلفن مقصد شماره گیری نماید. در آخر ، در صورتی که مقصد فکس بر روی IVR قرار دارد و نیاز دارید که حتما فکس را ارسال نمایید می توانید از روش ارسال فکس به صورت Attend Transfer استفاده نمایید که پیش از این در تک تیک توضیح داده شده است. اما کمپانی های معتبر همیشه یک شماره مستقیم برای دستگاه فکس در نظر می گیرند.

جهت اطلاع از جدیدترین قابلیت های نرم افزارهای مرکز تلفن ، می توانید این صفحه را در اینستاگرام دنبال نمایید.

۵ ۱ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
18 کامنت
جدیدترین
قدیمی ترین نظرات با تعداد رای بالا
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
محبی
محبی
3 ماه پیش

سلام موقع ارسال فکس با این خطا مواجه میشم مشکل از کجاست ؟
ttyIAX1: Waiting for modem to come ready – [W

آخرین تغییر 3 ماه پیش توسط محبی
پرواز
پرواز
4 سال پیش

چه راهکاری وجود داره که یوزر فکس نتونه هنگام ورود به پنل خودش، فکس دیگر کاربرها رو نبینه؟
تنها دسترسی هایی که به کاربر فکس دادم فرستادن فکس و فکس faxviewer هست
ممنون می شم اگر راهنمایی داشتید

saied.aslani
saied.aslani
5 سال پیش

در ارسال این پیغام رو میگیرم از ایزابل
ttyIAX1: Running and idle – [S] No answer (T.30 T1 timeou

saied.aslani
saied.aslani
در پاسخ به  نوید داریا
5 سال پیش

مهندس با مدیریت شبکه مخابرات تماس گرفتم گفتند امکان ارسال فکس از روی سیپ ترانک مخابرات وجود نداره. ولی دیشب سلوشن کریو اپراتور رو تست کردم و با سرعت بسیار بالا هم ارسال فکس و هم دریافت فکس انجام شد. این نشون میده یه مشکلی توی تنظیمات ایزابل وجود داره که من نمیدونم و با سرچ های بسسسسسسسیار زیادم هم نتونستم براش راهکاری پیدا کنم. نظرتون درباره این راهکار چیه: کریو اپراتور رو به سیپ ترانک مخابرات وصل کنم و بین ایزابل و مخابرات قرارش بدم. اکستنشن های فکس روروی کریو اپراتور ایجاد کنم و بگم بجز این شماره ها… بیشتر»

saied.aslani
saied.aslani
در پاسخ به  نوید داریا
5 سال پیش

بله مهندس این کارا انجام شده.
مهندس جسارتا میتونم خواهش کنم فایل های
res_fax.conf
res_fax.confnew
res_fax_custom.conf
و متن ترانکتون رو برام ارسال بفرمایید؟
اگر هم نخواید ارسال کنید درکتون میکنم.

saied.aslani
saied.aslani
در پاسخ به  نوید داریا
5 سال پیش

ممنونم مهندس تا همین جا هم خیلی زحمتتون دادم

saied.aslani
saied.aslani
در پاسخ به  نوید داریا
5 سال پیش

سلام مهندس.
در نهایت من مشکلم رو به این شکل حل کردم که ایزابل رو بین مخابرات و کریو اپراتور قرار دادم و بین ایزابل و کریو ترانک برقرار کردم و شماره ای فکسم رو فرستادم سمت کریو. الان بدون مشکل از طریق کریو هم ارسال و هم دریافت انجام میشه.

سایر دوستانی که به مشکل من برخورد کردند بهم میل بزنن. تا جایی که بتونم کمکشون می کنم.
saied.aslani@gmail.com

saied.aslani
saied.aslani
5 سال پیش

سلام مهندس.
من فکس مجازی رو ایجاد کردم روی ایزابل. وقتی از بیرون با شماره فکس تماس گرفته میشه بوق فکس رو پخش می کنه یعنی به نظر میاد همه چیز درسته. اما نه ارسال می کنه و نه دریافت. خطای t30 timeout میده. خواستم ببینم میتونید کمکم کنید یا اینکه زحمت تنظیمش رو بکشید و از خجالتتون دربیام. تماس گرفتم شرکت گفتند صحبت نمی کنید ولی کامنت رو جواب میدید لذا کامنت میذارم.
با تشکر
اطلاعات تماس:
s.aslani@raakdarou.com

saied.aslani
saied.aslani
در پاسخ به  نوید داریا
5 سال پیش

از طریق سیپ ترانک مخابرات
با ترتیب
alaw
ulaw
gsm

ممنون از پاسختون

yarak
yarak
5 سال پیش

اعتراف میکنم من VOIP رو از تک تیک یاد گرفتم
کارتون عالیه
به همین روند ادامه بدید
نمره تون ۲۰

دکمه بازگشت به بالا