AsteriskElastixIssabelتلفن تحت شبکه

CDR یا ثبت جزئیات تماس در الستیکس و ایزابل

به دلایل بسیار زیادی امکان ایجاد گزارش از سرویس های مختلف فناوری اطلاعات هر سازمان بسیار مهم است. این گزارش ها کاربردهای بسیار زیادی دارند. در این بین نرم افزارهای مرکز تلفنی مانند ایزابل و الستیکس نیز از این قاعدع مستثنی نیستند و یک سیستم گزارش گیری بسیار دقیق ، ساده و مفید دارند که می توانید از آن گزارش های CDR تهیه نمایید.

CDR در مرکز تلفن به چه معناست؟

CDR یا Call Details Record در زبان فارسی به معنای ثبت جزئیات تماس است. حتما به راحتی متوجه شده اید که با توجه به این ترجمه ، گزارش CDR یک نوع گزارش از تماس های صورت پذیرفته بر روی مرکز تلفن است. این گزارش اطلاعات بسیار مفیدی مانند طول مدت تماس ها ، مبدا و مقصد تماس و وضعیت تماس ( پاسخ داده شده ، اشغالی ، پاسخ داده نشده و موفق یا ناموفق بودن ) را به اطلاع شما می رساند. بنابراین ، همان طور که همه شما می دانید چنین اطلاعاتی برای مدیران سازمان بسیار جذاب هستند. از طرف دیگر این ابزار مناسبی جهت Troubleshooting یا رفع عیب مشکلات کاربران مرکز تلفن است.

خوشبختانه استفاده از این امکان در الستیکس و ایزابل جز راحت ترین وظایف است. ( البته در صورتی که در زمان Configuration اولیه Elastix یا Issabel تنظیمات زمان را به درستی انجام داده باشید و ساعت و تاریخ سرور صحیح باشند. )

CDR در الستیکس و ایزابل کجاست؟

برای استفاده از Call Details Record کافی ست که از منوی اصلی گزینه Reports را برگزینید. اولین گزینه قابل مشاهده CDR Report  است.

ضبط مکالمه در الستیکس و ایزابل

Elastix and Issabel CDR

همان طور که در تصویر بعدی مشاهده می شود این گزارش شامل تمام اطلاعاتی که پیش از این توضیح دادیم است. برای مثال در اولین ردیف آخرین تماس مرکز تلفن ما نشان داده شده است که ۳۷ ثانیه به طول انجامیده ، وضعیت تماس پاسخ داده شده یا Answered و حتی Channel خروجی نیز مشخص شده است.

Elastix and Issabel CDR

حتی شما می توانید این گزارش ها را با استفاده از دکمه Download در سه فرمت مختلف شامل صفحه گسترده و PDF ذخیره نمایید. گذشته از این ها جهت جست و جوی سریع یک تماس خاص کافی ست که از دکمه Show Filter بهره ببرید و اطلاعات تماسی را که به دنبال آن هستید جست و جو کنید.

 

۵ ۲ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
7 کامنت
جدیدترین
قدیمی ترین نظرات با تعداد رای بالا
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
نازلی
نازلی
7 ماه پیش

سلام دوست عزیز/میزان انتظار مشتری در حین مکالمه و یا در صف انتظار را در این قسمت نمیشه گزارش گرفت؟

پوریا
پوریا
1 سال پیش

سلام روزتون بخیر
وقتی تعداد رکورد ها زیاد میشه وقتی میخواهم بصورت اکسل دانلود کنم کرش میکنه و این گزارش رو دانلود نمیکنه.آیا از طریق کامند راهی هست که همین گزارش ها رو بصورت فایل اکسل دانلود کنم؟

پوریا
پوریا
در پاسخ به  پوریا
1 سال پیش

و اینکه آیا میشه طوری گزارش گرفته بشه که تاریخ و زمان در یک فیلد اکسل نباشه و جداگونه از هم باشند؟

طناز
طناز
3 سال پیش

متاسفانه من کاربر غیر ادمین میسازم، دسترسی به CDR Report نداره و گزارش اطلاعاتی را نمایش نمیدهد. مشکل را چگونه برطرف کنم؟

behnamPro
behnamPro
4 سال پیش

چطور میتونیم از اطلاعات cdr داخل issabel در نرم افزار crm خودمون داخل پنل مدیریت استفاده کنیم
چجوری میشه خروجی رو داخل یه جا دیگه نشون بدیم
api داره ؟؟؟
چطور میشه ب دیتابیسش وصل شد ؟
من واقعا نیاز دارم ب این موضوع لطفا اگه میتونید کمک کنید

دکمه بازگشت به بالا