AsteriskElastixIssabelتلفن تحت شبکه

ضبط مکالمه در الستیکس و ایزابل

دلایل بسیار زیادی برای ضبط مکالمه در نرم افزارهای مرکز تلفن وجود دارد. برخی با توجه به مسائل امنیتی و عده ای به دلیل بررسی کیفیت پاسخگویی کارمندان اقدام به فعال سازی این ویژگی می نمایند. پیش از هر چیز ذکر این نکته ضروری است که ضبط مکالمات مقدار Write هارد دیسک مرکز تلفنی را به شدت افزایش می دهد. به همین دلیل قبل از راه اندازی مطمئن شوید که منابع شما از کارایی یا Performance کافی برخوردار هستند.

فعال سازی امکان ضبط مکالمه بر روی یکی داخلی خاص Elastix یا Issabel

برای این کار کافی ست که از منوی PBX و سپس PBX Configurations گزینه Extensions را برای مشاهده اکانت های SIP ( داخلی ) انتخاب نمایید.

ضبط مکالمه تلفن اکنون از لیست داخلی ها در سمت چپ Extension مورد نظرتان را که می خواهید مکالمات آن ضبط شود برگزینید.

در تنظیمات Extension قسمتی با سر تیتر Recording Options وجود دارد.

ضبط مکالمات در الستیکس و ایزابل

Inbound External Calls به معنای ضبط تماس های ورودی ، Outbound External Calls به معنای ثبت تماس های خروجی است. همچنین این تفکیک تماس های خروجی و ورودی برای Internal Calls یا تماس های داخلی نیز وجود دارد. اما از کجا متوجه می شویم که یک تماس داخلی است یا یک تماس خارجی ؟ در واقع منظور الستیکس و ایزابل از تماس های داخلی آن هایی هستند  که از هیچ ترانکی عبور نمی کنند. در سمت دیگر تماس های خارجی یا Outbound Calls حتما برای برقراری به یک ترانک نیاز دارند. در نتیجه در صورتی که بخواهید ضبط هر نوع از این تماس ها را فعال نمایید کافی ست که آن را بر روی حالت Always قرار دهید . در پایان گزینه Submit Changes و سپس Apply Config را کلیک کنید.

۵ ۲ رای دادن
رای دادن به مقاله
پیکربندی openfire در Elastix برای راه اندازی Chat بین کاربران

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
3 کامنت
جدیدترین
قدیمی ترین نظرات با تعداد رای بالا
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
عرفان
عرفان
3 سال پیش

یکسری از لاگ های ایزابل رو از پوشه ی var/log/asterisk پاک کردم، دیگه داخل پنل وب نمیتونم هیچ کدوم از تماس های ضبط شده رو ببینم ، در حالی که فایل های ضبط شده در پوشه var/spool/asterisk/monitor موجوده و حتی تماس های جدید فایل های جدید ساخته و به درستی ضبط میشه اما در پنل وب و بخش calls recording هیچ چیزی نشون نمیده.

آخرین تغییر 3 سال پیش توسط عرفان
عرفان
عرفان
در پاسخ به  نوید داریا
3 سال پیش

مهندس دقیقا انجام شد ولی الان وقتی callrecoarding رو میزنم error500 میده
متن هم دقیقا کپی کردم

دکمه بازگشت به بالا