Veeam Backupمجازی سازی

بازگردانی ماشین های مجازی در Veeam B & R به روش Instant VM Recovery

در سری آموزش های نرم افزار Veeam Backup and Replication  درباره نصب و راه اندازی ، تکنولوژی های مختلف ، اتصال به سرور ESXi و vCenter و ایجاد Backup Job توضیح داده بودیم. در این مقاله یکی از ابتدایی ترین و ساده ترین راه های بازگردانی یا Restore ماشین مجازی را آموزش خواهیم داد. به این روش Instant VM Recovery گفته می شود. با تک تیک همراه باشید تا بیشتر درباره Veeam Backup and Replication بدانیم.

Instant VM Recovery

برای بازگرداندن سریع Backup گرفته شده از ماشین مجازی از زبانه Home گزینه Restore را انتخاب نمایید.

Instant Recovery Veeam - 1از ستون سمت چپ که مربوط به گزینه های بازگردانی از طریق Backup است گزینه Instant VM Recovery را انتخاب و بر روی Next کلیک  نمایید.

همان طور که مشاهده می کنید Job های اجرا شده را نمایش خواهد داد. بر روی علامت فلش کوچک کلیک نمایید تا ماشین های مجازی Backup گرفته شده توسط آن نمایش داده شود.

بر روی نام ماشین مجازی که قصد restore یا بازگردانی آن را دارید کلیک نمایید.

اگر بیشتر از یک Restore Point جهت ماشین مجازی وجود داشته باشد آن را برای شما نمایش خواهد داد. از بین آن ها Restore Point مناسب را برگزینید.

حال دو گزینه در اختیار خواهید داشت. اگر مایل باشید می توانید ماشین را با تنظیمات مشابه زمان Backup به محل اصلی بازگردانید. در این صورت ماشین مجازی با همان نام و تنظیمات قبلی Restore خواهد شد. اما ممکن است قصد داشته باشید ماشین مجازی را در محل دیگری بازگردانی نمایید. در این صورت از گزینه دوم با عنوان Restore to a new location استفاده نمایید. در این مقاله گزینه دوم توضیح داده خواهد شد.

در قسمت Destination باید مشخصات Host مقصد را بنویسید. برای این منظور با استفاده از دکمه Choose در فیلد Host ، هاستِ مقصد را برگزینید. همچنین اگر Folder خاصی برای بازگردانی یا Restore مد نظرتان باشد می توانید آن را از فیلد VM folder انتخاب کنید. در قسمت Restored VM name یک نام جدید برای VM انتخاب کنید.اگر قبل تر در ESXi خود یا وی سنتر Resource Pool ایجاد کرده باشید می توانید Resource Pool مربوط به این ماشین را در فیلد آخر انتخاب کنید.

در قسمت DataStore بر روی Next کلیک کنید. ( درباره این بخش در مقاله های آینده TechTik بیشتر توضیح خواهیم داد. در صورت تمایل برای اطلاعات بیشتر به مقاله vPower NFS رجوع نمایید. )

اگر مایل باشید در بخش Restore Reason علت بازگردانی را جهت ثبت بنویسید که ویژگی بسیار مفیدی است. به خصوص در سازمان هایی که چندین ادمین یا کاربر Veeam Backup and Replication وجود دارد.

اکنون با کلیک بر روی دکمه Restore و پس از بازگردانی Finish ماشین مجازی آماده استفاده خواهد بود. همچنین گزینه های Connect VM to Network و Power onj VM Network باعث می شوند که پس از Restore ماشین به صورت خودکار روشن شود و کارت شبکه متصل باشد.

مقاله های قبلی Veeam Backup and Replication به ترتیب 

۱- Veeam Backup & Replication و شرایط استفاده برای VMware

۲- پیش نیازهای سخت افزاری و نرم افزاریِ Veeam Backup & Replication

۳- آیا Veeam Backup & Replication می تواند بلایِ جان امنیت شبکه شود؟

۴- نصب Veeam Backup & Replication

۵- چطور یک vSphere Server به Veeam Backup & Replication اضافه نماییم؟

۶- ایجاد Backup Job در Veeam Backup & Replication

۷- SureBackup در نرم افزار Veeam Backup & Replication چیست و چه کاربردی دارد؟

۸- Veeam vPower NFS چیست و چه کاربردهایی دارد؟

 

۵ ۱ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
7 کامنت
جدیدترین
قدیمی ترین نظرات با تعداد رای بالا
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
محمد
محمد
2 سال پیش

سلام
بکاپ های که با veeam گرفته میشود به هر شکل قابل بازیابی روی کامپیوتر دیگر (مجازی نه) قابل Restore کردن می باشد

f-maleki
f-maleki
4 سال پیش

سلام روزبخیر . میخواستم ببینم در خصوص KMS Server شما آموزشی دارید. البته در ایران. یعنی برای آفیس و ویندوزهای کرک شده که داخل ایران استفاده میشه

علی
علی
4 سال پیش

سلام
فرق بین INSTANT VM recovery و Entire VM restore رو من دقیق متوجه نمیشم. میشه لطف کنید توضیح بدید؟

parasto
parasto
5 سال پیش

خیلی ممنون از مطالبتون
فقط یه سوال اونم این که اگر از یک ماشین بک آپ گرفتیم و روی یک هارد اکسترنال کپی کردیم و خواستیم روی یک هاست دیگه ای خارج از شبکه فعلی بایک veeam دیگه به چه صورت خواهد بود؟ اصلا مهم نیست که یک روز هم اون ماشین خاموش باشه.

دکمه بازگشت به بالا